Dijous, 17 d'abril de 2025
És notícia

L’OMIC de Mollet celebra 40 anys al servei de la ciutadania

Avatar photo
L’OMIC ha aconseguit que es retornin 43.000€ pel conjunt de les reclamacions presentades el 2024
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) celebra enguany el seu 40è aniversari. Amb motiu d’aquesta efemèride, s’han programat diverses activitats per apropar l’OMIC a la ciutadania i valorar la seva trajectòria. Entre les accions previstes destaquen xerrades i tallers sobre els drets dels consumidors, una exposició al Centre Cívic de Can Borrell i diferents accions de difusió.
La regidora de Consum, Encarna Ortiz, explica que “durant aquestes quatre dècades, l’OMIC ha estat un referent en la defensa dels drets del consumidor, oferint assessorament, mediació i informació per garantir una relació justa i equilibrada entre la ciutadania i els agents econòmics”. La regidora afegeix que “en un context marcat per noves problemàtiques de consum, com les compres en línia, els fraus digitals i la sostenibilitat dels productes, l’aniversari és també una oportunitat per mostrar i reforçar el compromís de l’OMIC en la seva missió d’informar i protegir la ciutadania”.
L’Ajuntament convida tota la ciutadania a participar en aquesta celebració i a aprofitar els serveis que l’OMIC posa a disposició per garantir un consum més segur, responsable i informat.

Alguns dels actes i activitats principals són:

Activitats obertes al públic en general.

  • Exposició Lidera el teu consum – del 29 d’abril al 16 de maig ( Centre Cívic i Cultural Can Borrell)
  • Visita de la Unitat Mòbil de Consum (UMIC) – 8 de maig de 9.30 a 17.30 hores a la Fira de Sant Ponç (Rambla Balmes)
Activitats adreçades a alumnes de les escoles i instituts.
  • Xerrada: Qui veu el meu perfil? Privacitat a Internet (Institut Aiguaviva i Institut Mollet)
  • Taller: Qui mou els meus diners – (Institut Gallecs)
  • Taller: Oh! La joguina no juga – (Escola Montseny i Escola del Bosc)

Activitats adreçades a persones amb diversitat funcional.

  • Taller: Tots som consumidors i què? (Taller Alborada i Escola Can Vila)
  • Taller: Compres en línia: compte amb la xarxa! (Taller Alborada i Escola Can Vila)
Activitats adreçades a gent gran
  • Xerrada: Drets i deures dels consumidors (octubre-novembre)
  • Xerrada: La realitat dels serveis financers (octubre-novembre)
  • Xerrada: Subministraments bàsics a la llar (octubre-novembre)
Activitat 2024
L’activitat de l’OMIC de Mollet del Vallès ha crescut el 2024 en comparació amb l’any anterior. El servei ha rebut 777 consultes d’informació (640, el 2023) i atès 405 reclamacions (343, el 2023).
L’OMIC ha aconseguit que es retornin 43.000€ pel conjunt de les reclamacions presentades el 2024, una xifra 10.000€ per sobre de l’aconseguida el 2023.
Les persones usuàries del servei han puntuat amb una mitjana de 8,2 la satisfacció rebuda, una xifra dues dècimes superior a la comptabilitzada l’any anterior.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Port Tarragona amplia la seva unitat de drons amb un equip per a usos topogràfics

Notícia següent

Troben el cadàver d’un home a la planta de reciclatge de Sant Adrià de Besòs

Notícies relacionades