Diumenge, 1 de desembre de 2024
És notícia

L’OMIC de l’Hospitalet ensenya com comprar per internet de forma segura

Avatar photo

L'objectiu és difondre entre la ciutadania els riscos de les compres per internet i alhora donar recomanacions sobre com comprar de forma segura

Aquesta tarda, ha tingut lloc la conferència “Compreu segur i amb garanties”, sobre compres per internet amb l’objectiu de difondre entre la ciutadania els riscos de les compres per internet i alhora donar recomanacions sobre com comprar de forma segura.

 

Una activitat organitzada per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, amb motiu del Dia Mundial dels Drets de la Persona Consumidora, que se celebra avui, 15 de març.

 

La ponent, Noemí Mascaraque, advocada i presidenta d’UNAE, la Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya, ha parlat de comerç electrònic, de compres i contractes a través d’internet, de recomanacions, precaucions i drets dels consumidors i també de com reclamar.

 

Durant el 2022, l’OMIC va tramitar 132 reclamacions de ciutadans en matèria de comerç, un 56,82% de les quals per vendes fora d’establiment.

 

L’acte ha tingut lloc a la Regidoria del Districte I i ha comptat amb la presentació de M. Ángeles Sariñena, regidora de Participació i Relacions Ciutadanes.

 

L’OMIC, un servei d’informació i assessorament a la ciutadania

El Servei Públic de Consum s’encarrega de la defensa del consumidor a L’Hospitalet, un servei integrat per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i per la Junta Arbitral de Consum (JAC).

 

L’OMIC és un servei d’informació, orientació i assessorament a les persones consumidores  de L’Hospitalet sobre els seus drets i deures en matèria de consum. L’Oficina informa la ciutadania sobre els drets com a consumidors o usuaris i sobre com actuar davant d’un problema de consum.

 

L’OMIC fa el servei de recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies de les persones consumidores, gestiona les reclamacions de consum per mitjà de la mediació, investiga els fets que són motiu de denúncia i controls de compliment de la normativa de protecció de les persones consumidores i fomenta l’arbitratge com a mitjà de resolució dels conflictes de consum.

 

Durant el 2022, l’Oficina va cursar 1.373 reclamacions. Els sectors amb més reclamacions van ser els subministraments amb 542 reclamacions (un 39,48% del total) i els serveis directes amb 538 reclamacions (un 39,18% del total), dintre de les quals destaquen les reclamacions a bancs.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La cantant i trombonista de jazz Rita Payés actua el diumenge a Tàrrega

Notícia següent

Salou ret un reconeixement als homes i dones de la mar

Notícies relacionades