Obres a l'L1 del metro de Barcelona: el tram que quedarà fora de servei des de divendres

Tall a l’L1 del 17 de juliol al 28 d’agost per millorar la infraestructura amb un pressupost d’11,5 milions d’euros

15 de juliol de 2026 a les 13:02h

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha posat en marxa aquest divendres, 17 de juliol, els treballs per a la renovació integral de la via i l’actualització dels aparells que donen accés al taller a l’estació de Santa Eulàlia, situats a la línia L1 del metro entre Santa Eulàlia i Mercat Nou. Aquestes obres es duen a terme amb l’objectiu d’incrementar la fiabilitat i seguretat del servei.

Les tasques comportaran el tall total del tram compres entre les estacions Florida i Plaça de Sants, que restarà fora de servei des d’aquest divendres fins al pròxim 28 d’agost. El projecte compta amb una inversió global que ascendeix a 11,5 milions d’euros.

Serveis alternatius durant el període d’obres

Per minimitzar l’impacte sobre els usuaris, TMB habilitarà un servei substitutori d’autobusos articulats que recorreran íntegrament el tram afectat. La freqüència dels autobusos variarà segons el dia: cada 4-9 minuts els dies laborables, 5-10 minuts els dissabtes i entre 6 i 11 minuts els diumenges. Per atendre aquesta demanda es destinaran 18 autobusos articulats en jornada feineres, així com 13 dissabte i 11 diumenges o festius.

L’itinerari en direcció Florida començarà al carrer de Sants, just davant de Plaça de Sants i prop dels accessos a l’L1. A continuació passarà pels carrers Moianès, Gran Via de les Corts Catalanes, plaça d’Ildefons Cerdà, rambla Badal, carrers Constitució i Santa Eulàlia; després continuarà pels carrers Enric Prat de la Riba, Sant Pius X i Rosalía de Castro; finalment arribarà a l’avinguda del Torrent Gornal fins a plaça Blas Infante on seguirà cap a avingudes Ponent i Masnou fins al punt final.

Pel trajecte en sentit Plaça de Sants, el recorregut s’iniciarà des de l’avinguda del Masnou cantonada carrer Florida; seguirà per avinguda Ponent, plaça Blas Infante, avinguda del Torrent Gornal; després continuarà pels carrers Rosalía de Castro, Sant Pius X, Enric Prat de la Riba i Santa Eulàlia; posteriorment travessarà carrer Riera Blanca fins als carrers Quetzal, rambla Badal i Constitució; finalitzarà pel carrer Olzinelles fent un gir cap al carrer De Sants on es donarà per acabat el servei substitutori.

TMB estima que el temps mitjà per completar aquest trajecte serà aproximadament 32 minuts en direcció Florida, mentre que el retorn cap a Plaça de Sants durarà uns 25 minuts.

Més opcions per als usuaris durant les afectacions

A més del transport alternatiu en autobús proporcionat per TMB, es recomana als viatgers fer ús dels trens Rodalies disponibles a Rambla Just Oliveras o connectar-se amb Ferrocarrils Generalitat Catalunya des d’Avinguda Carrilet. També és possible realitzar transbordaments amb les línies L9 Sud i L10 Sud des de l’estació Torrassa o bé utilitzar la línia L5 des de Plaça de Sants.

Sobre l'autor
Diseño sin título (1)
Laura Castaño Martín
Veure biografia
El més llegit