Nova rotonda a l’avinguda Maresme de Mataró

Avatar photo
L’actuació contribueix a pacificar el trànsit eliminant recorreguts innecessaris, perquè facilita els moviments en totes les direccions.

L’execució de les obres de la nova rotonda ha anat a càrrec de l’Ajuntament, mentre que el projecte havia estat redactat per la Generalitat de Catalunya. Les dues administracions van signar el 2019 un conveni per a la cessió de la carretera N-II al municipi que, entre altres acords, contemplava la construcció d’aquest giratori a l’altura del Caragol.

La nova rotonda se situa a la intersecció entre l’avinguda del Maresme i el carrer de Sant Felicià. L’objectiu de les obres era contribuir a pacificar el trànsit a l’àmbit. En aquest sentit, el nou giratori ofereix una solució més adequada i segura als moviments d’entrada i sortida dels vehicles: facilita l’accés al pas soterrat del Cargol des del sentit Girona, la sortida d’aquest pas cap a Girona, el canvi de sentit de circulació venint de l’estació, i ha permès eliminar els semàfors de Sant Antoni, Sant Felicià i Balmes.

També s’ha reurbanitzat el carrer de Sant Felicià com a plataforma única, guanyant espai per als vianants i donant continuïtat al passeig de vianants entre la plaça de Miquel Biada i el carrer de Sant Antoni. La parada d’autobús i la zona de càrrega i descàrrega s’han traslladat a la vorera al costat de la calçada de l’avinguda Maresme. La urbanització també ha contemplat un tram de carril bici que permetrà connectar en el futur amb l’EuroVelo 8.

Les obres, que van començar el març de 2023 i han finalitzat al gener, han tingut un cost de 641.800 € (IVA inclòs) que s’ha finançat en part amb ajuts del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR) i la Unión Europea – NextGenerationEU.

Transformació de l’avinguda del Maresme i la façana marítima


L’alcalde, David Bote, ha visitat avui la rotonda i els seus entorns, així com les obres d’ampliació del TubVerd que les empreses municipals PUMSA i Aigües de Mataró estan realitzant en aquests moments a l’avinguda del Maresme, en aquest cas entre la Porta Laietana i la ronda de Barceló.

Les dues actuacions s’emmarquen en la transformació de l’avinguda del Maresme i la seva pacificació com a via urbana. Les obres del TubVerd formen part  del desenvolupament urbanístic del sector Iveco – Renfe/Farinera, que permetrà obtenir una nova façana marítima entre el carrer d’Isaac Peral i l’estació del tren.

Les obres d’ampliació del TubVerd consisteixen en l’obertura d’una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per on passarà la xarxa urbana de fred i calor. Aquesta ampliació donarà servei a tot el nou sector d’Iveco- Renfe/Farinera així com a l’edifici de la Torre Barceló.

Aquests treballs van començar el 15 de gener i duraran fins a final d’any. PUMSA inverteix en els enderrocs i la rasa 2.211.902,99 € (IVA inclòs), que finançaran els propietaris del sector Iveco – Renfe/Farinera, mentre que Aigües de Mataró, S.A. instal·larà la canonada per un import d’1.431.011,81 € (IVA inclòs). Les obres del TubVerd han rebut també finançament del Pla de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR) i la Unión Europea – NextGenerationEU.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Manresa presenta el Pla de Millora de l’Espai Públic 2024

Notícia següent

Nou programa de proximitat a Mollet “L’alcaldessa amb tu”

Notícies relacionades