Nou tram de carril bici a Sant Adrià de Besòs

Cofinançat amb fons FEDER, forma part de la xarxa pedalable metropolitana Bicivia

Avui divendres, 15 de juliol, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, i l’alcaldessa de Sant Adrià de Besòs, Filo Cañete, inauguren el nou carril bici construït a l’inici del pont dels Passadors a Sant Adrià de Besòs, un tram estratègic per a la mobilitat en bicicleta a la metròpolis de Barcelona.

Aquest nou tram, cofinançat amb fons FEDER, forma part de la xarxa pedalable metropolitana Bicivia –concretament, de l’eix 3– i esdevé una de les principals connexions metropolitanes per facilitar la circulació en bicicleta, de manera ràpida i segura, entre el Barcelonès nord, Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat. I, més endavant, quan l’eix estigui completat, amb el Baix Llobregat.

L’actuació, que ha suposat la creació d’un quilòmetre de carril bici (500 metres d’anada i 500 metres de tornada) abans de l’accés al pont que connecta Barcelona amb Sant Adrià de Besòs, ha comptat amb un pressupost de 2.064.516,88 €, IVA inclòs. Les obres van començar el setembre de l’any passat i s’han enllestit aquest mes de juliol.

Aquest nou tram de Bicivia, que dona continuïtat al de la rambla Guipúscoa de Barcelona, discorre pel carrer del Tibidabo (l’antiga carretera N-II), al terme municipal de Sant Adrià de Besòs, entre el carrer d’Extremadura i la rotonda de l’Arc. Aquesta darrera és una de les primeres rotondes de la metròpolis de Barcelona que segueix “l’estil holandès”, amb prioritat per a les bicicletes.

L’eix Bicivia 3, completat al 73 %, connectarà Montgat amb el Prat de Llobregat

Aquest nou tram que avui s’inaugura forma part de l’eix 3 de la Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpolis de Barcelona dissenyada per l’AMB. Amb nou eixos principals i més de 500 km, la Bicivia permetrà creuar el territori de nord a sud i d’oest a est.

Properament, l’AMB abordarà les dues següents fases d’aquest projecte (al pont de Passadors i al nucli urbà de Sant Adrià), per donar continuïtat a la xarxa i fer-la arribar fins a Badalona. D’altra banda, aquesta zona de Sant Adrià, a l’alçada del riu Besòs, es connectarà també amb l’eix Bicivia 8.

L’eix Bicivia 3, un cop completat, connectarà el Prat de Llobregat i Montgat, creuant la metròpolis de Barcelona al llarg d’uns 25 km, a través de les avingudes metropolitanes més rellevants com la Gran Via, la rambla Guipúscoa i la seva continuació a través del pont dels Passadors per l’avinguda d’Alfons XIII, ja al marge esquerre del riu Besòs. Actualment, l’eix Bicivia 3 està executat en un 73 %.

Infraestructures i increment de l’ús quotidià de la bicicleta

La millora en les connexions metropolitanes per a la bicicleta i altres mitjans de transport com els vehicles de mobilitat personal ha possibilitat l’augment del seu ús quotidià, segons han demostrat les darreres anàlisis. L’AMB recorda que, des de l’any 2019 i fins el 2021, s’ha detectat un augment global de l’ús de la xarxa Bicivia del 49 % (un 34 % de bicicletes i 123 % de vehicles de mobilitat personal).

L’ús de l’eix Bicivia 3 va créixer, fora de la ciutat de Barcelona, un 37 % i, en aquest entorn de la connexió entre els dos marges del riu Besòs, s’han detectat increments d’ús del 78 %.