Nou cas d'infiltració a Catalunya: Una policia hauria estat 2 anys fingint la seva identitat

Amb un DNI fals, hauria entrat en organitzacions com la Comunitat Palestina de Catalunya, 3 Voltes Rebel i Endavant

05 de març de 2025 a les 09:33h

Una policia espanyola de 26 anys s'hauria infiltrat durant dos anys al moviment per Palestina i a l'esquerra independentista, segons ha publicat la Directa, un mitjà que ja ha descobert altres casos d'infiltració policial.

L'agent, que formaria part de la 32a promoció de l’Escola de Policia d’Àvila i hauria jurat bandera el juny de 2018, hauria adquirit la identitat de Belén Hammad Gómez, una noia nascuda a Madrid amb mare espanyola i pare palestí. Segons explicava als qui coneixia, s'havia mudat a Barcelona per motius de feina, ja que era comercial. Comptava amb un DNI fals, amb el que va obrir comptes de banc. A més, s'hauria inscrit en un programa de l'entitat Novact finançat per la Generalitat.

'Hammad' va aconseguir militar a la Comunitat Palestina de Catalunya, Endavant i al Casal Popular 3 Voltes Rebel. Fins i tot, hauria participat en les protestes contra la sentència del procés la tardor de 2019.

La noia va marxar de Barcelona a finals de 2020, explicant que havia de mudar-se de nou per la feina i que, a més, la seva mare es trobava delicada de salut. Així i tot, hauria mantingut el contacte telefònic amb l'activisme barceloní fins al 2023.