Un multireincident amb més de 50 antecedents roba i agredeix una àvia i acaba retingut pels veïns

Multireincident caçat: un ampli historial de robatoris i violència després de sortir de la presó

03 de febrer de 2026 a les 13:51h

La reacció immediata dels veïns va ser clau per detenir un lladre multireincident i molt violent a l’Hospitalet de Llobregat. Els fets, segons informa el Periódico, van passar el 17 de gener, cap a dos quarts de quatre de la tarda, al carrer Miquel Romeu, al barri de Sant Josep.

El sospitós va assaltar una dona d’edat avançada just quan accedia al portal de casa seva. Segons fonts policials, l’home va començar a colpejar-la amb extrema violència, llançant-la contra la paret i a terra, i la va amenaçar de mort amb una navalla abans de robar-li la bossa i fugir corrents.

Els crits d’auxili de la víctima van alertar un veí, que va sortir darrere del lladre tot cridant al ladrón. De seguida, diverses persones es van afegir a la persecució. Fins i tot, un conductor que circulava amb el seu vehicle i la seva parella es va aturar i va baixar del cotxe per impedir la fugida del sospitós.

Finalment, tres ciutadans van aconseguir reduir-lo i retenir-lo fins a l’arribada d’una patrulla dels Mossos d’Esquadra, que el va detenir. El presumpte autor, un home de 36 anys i nacionalitat equatoriana, acumula una cinquantena d’antecedents, la majoria per robatoris amb violència.

Havia sortit de presó el 27 d’agost i, des d’aleshores, ja havia estat detingut en diverses ocasions, les dues últimes els dies 16 i 25 de desembre, pels mateixos fets.

Arran d’aquest nou assalt, el jutjat de guàrdia de l’Hospitalet va ordenar el seu ingrés a presó provisional, destacant la violència gratuïta i extrema exercida contra una persona especialment vulnerable.

La dona va patir diverses ferides i va haver de ser atesa en un centre sanitari. Els Mossos van poder recuperar el moneder i el telèfon mòbil que portava a la bossa.

Fonts policials han confirmat que el detingut duia una navalla a sobre en el moment de l’arrest i que actuava de manera reiterada a l’Hospitalet, entrant i sortint de presó en els darrers anys. La solidaritat veïnal, subratllen, ha estat determinant perquè el lladre hagi tornat a la presó.