Un dels dos escaladors que dissabte va patir la caiguda de pedres mentre ascendia per una via al sector Columpi de Montserrat, ha mort finalment. Segons han avançat fonts del canal 3cat i han confirmat des de l'Hospital Vall d’Hebron, on va ser traslladat urgentment, l’home no ha pogut superar les ferides greus provocades per l’impacte.
L’escalador es trobava fent la via juntament amb una dona, que també es troba en estat crític després de rebre lesions importants. Ella va ser evacuada a l'Hospital de Bellvitge. L’avís sobre el succés es va rebre cap a les 16:30 hores, quan un tercer escalador els va trobar inconscients prop del lloc de l’accident, molt a prop de l’aparcament de Can Jorba.
Intervenció d’emergència i atenció mèdica
A causa de la gravetat dels fets, els Bombers van mobilitzar diversos recursos: dos mitjans aeris i quatre dotacions terrestres. A més, el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) va activar dos helicòpters per facilitar el rescat i el trasllat urgent dels afectats.
L’home patia una aturada cardiorespiratòria in situ que inicialment es va aconseguir revertir gràcies a la primera assistència rebuda al mateix indret abans del seu trasllat en helicòpter a Vall d’Hebron. Malauradament, tot i aquests esforços, no ha pogut superar la situació crítica.
Dos ciclistes també van resultar ferits greus ahir
Dissabte també es van registrar altres accidents greus relacionats amb ciclistes. Al matí, un ciclista va impactar contra un quad entre Santa Eulàlia de Puig-oriol i Lluçà, fet pel qual va ser evacuat en helicòpter fins a l’Hospital de Vic.
A la tarda, un home de 75 anys també va patir una caiguda greu després d’impactar contra una tanca i precipitar-se uns vuit metres per un desnivell a la carretera T-3225, situada a Cornudella de Montsant. Els Bombers van haver d’actuar desbrossant la zona per extreure’l amb llitera i traslladar-lo posteriorment a l’Hospital Joan XXIII.
