L’Ajuntament de Mollet del Vallès, a través de l’empresa de projectes i gestió de serveis socials Progess, ha finalitzat l’inventari de pisos buits a la ciutat i n’ha detectat al voltant de 70. A partir d’aquesta aproximació es començarà a treballar per identificar i posar-se en contacte amb els propietaris d’aquests habitatges amb l’objectiu de poder integrar-los al mercat prioritzant l’ampliació de la borsa de lloguer social de la ciutat.
Un cop fet aquest primer diagnòstic, el següent pas serà proposar actuacions que donin resposta a les necessitats detectades; treballar en un registre d’habitatges buits i el seu manteniment, dur a terme una campanya informativa dels serveis d’habitatges adreçada a propietaris i llogaters, continuar treballant amb les entitats financeres i bancàries per arribar a acords i convenis, oferir serveis de suport a les comunitats de veïns i veïnes i, si s’escau, iniciar procediments sancionadors per imposar el recàrrec de l’IBI en aquells immobles buits que siguin propietat de grans tenidors.
El cens també ha donat informació més completa en altres camps com són els habitatges tapiats i desocupats, els conflictes veïnals o les necessitats concretes de les comunitats de veïns, entre altres qüestions.
Per la regidora d’Habitatge, Marina Escribano Maspons, “aquest estudi és una eina fonamental per avançar en les polítiques d’habitatge de la ciutat. El següent pas serà treballar amb els propietaris, les comunitats de veïns i altres agents implicats per promoure la mobilització d’aquests habitatges buits, ja sigui per destinar-los al lloguer assequible o per atendre altres necessitats de la ciutat”.