Molins de Rei manté la delinqüència per sota de la mitjana catalana i consolida la tendència a la baixa

El 2025 han baixat els delictes registrats al municipi en un 2,4 % amb un descens significatiu en robatoris a la llar o en vehicles

27 de març de 2026 a les 09:04h

Aquest migdia, l’Ajuntament de Molins de Rei ha acollit la celebració de les sessions ordinària i plenària de la Junta Local de Seguretat, l’òrgan que reuneix els diferents cossos i administracions responsables de la seguretat al municipi. La trobada ha comptat amb la presència del director dels Serveis Territorials a Barcelona del Departament d’Interior i Seguretat Pública, Albert Vilatarsana, així com de l’alcalde, Xavi Paz, i el regidor de Seguretat Ciutadana i Protecció Civil, Miguel Zaragoza, entre altres representants policials i d’emergències.

Les dades presentades situen novament el municipi més de 20 punts per sota de la mitjana de delinqüència de Catalunya. Durant el 2025 es van registrar 38 delictes per cada 1.000 habitants, en comparació amb els 60 delictes per cada 1.000 habitants al conjunt del país. En aquest context, l’alcalde, Xavi Paz, ha afirmat que “aquestes dades ens refermen en que en qüestió de seguretat estem en la via correcta. El camí que seguim totes les parts implicades està donant resultats”.

Entre els indicadors més destacats hi ha la reducció de les infraccions del Codi Penal, segons les dades dels Mossos d'Esquadra. Els delictes han passat de 1.066 l’any 2024 a 1.040 el 2025, fet que suposa una baixada del 2,4 %. Especialment rellevant és el descens dels delictes contra el patrimoni, que han passat de 845 a 804 casos, amb una reducció del 4,9 %.

Pel que fa als robatoris amb força, la davallada és encara més significativa, amb una reducció global del 18 %. Destaquen les caigudes del 25 % en robatoris a domicilis i del 22,6 % en robatoris a l’interior de vehicles. A més, els delictes informàtics també han experimentat un descens notable del 14,6 %.

En l’àmbit de la seguretat viària, s’ha registrat un lleuger increment dels accidents de trànsit en via urbana, que han passat de 88 el 2024 a 91 el 2025, un augment del 3,4 %. Tot i això, no s’ha produït cap víctima mortal. Paral·lelament, els delictes contra la seguretat viària han crescut de 35 a 41 casos.

La Guàrdia Urbana ha reforçat les actuacions preventives, participant en 16 campanyes de seguretat viària centrades en el control de velocitat i la vigilància d’entorns escolars, així com en la inspecció del transport escolar per garantir la seguretat dels alumnes. També destaca la tasca de patrullatge en zones d’oci, amb un total de 368 hores destinades a garantir la convivència.

D’altra banda, els serveis d’emergència han incrementat la seva activitat. Els bombers han passat de 381 actuacions el 2024 a 452 el 2025. Finalment, cal remarcar la tasca dels Agents Rurals en el control de la pesta porcina africana al parc de Parc de Collserola, amb l’anàlisi de 2.179 exemplars de senglar.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit