Molins de Rei inaugura un cicle de xerrades sobre insomni, dolor i ús responsable dels medicaments

Els professionals farmacèutics oferiran sessions mensuals per resoldre dubtes sobre salut i tractaments des del 14 de gener

08 de gener de 2026 a les 18:44h
Foto de Getty Images
Foto de Getty Images

El municipi de Molins de Rei encetarà el pròxim dimecres 14 de gener un cicle format per sis conferències destinades a abordar qüestions clau relacionades amb la salut i l'ús correcte dels medicaments. Aquesta iniciativa, organitzada conjuntament pel Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya (CCFC), el CatSalut i l'Ajuntament local, comptarà amb la participació d'experts en farmàcia que exposaran informació essencial sobre diverses patologies i els seus tractaments.

Primera sessió: Dolor i les seves implicacions

La jornada inaugural portarà com a títol 'Què cal saber del dolor?' i tindrà lloc a la sala polivalent de la Federació Obrera el dia 14 de gener a les 17.30 hores. Durant aquesta sessió es parlarà dels diferents tipus de dolor segons la seva durada o ubicació corporal, així com dels mètodes per prevenir-lo o alleujar-lo mitjançant tractaments farmacològics adequats.

Cicle mensual amb temes variats

A continuació, les xerrades es desenvoluparan amb una periodicitat mensual a la sala d’actes de la Biblioteca El Molí, sempre a partir de les 17.30 hores. El calendari previst és el següent:

  • 17 febrer: Què cal saber de l’insomni?
  • 17 març: El bon ús dels medicaments
  • 14 abril: La importància de seguir bé els tractaments
  • 12 maig: Què cal saber de la hipercolesterolèmia?
  • 16 juny: Què cal saber de la salut bucodental?

L’educació sanitària com a eix principal

Aquest programa forma part del 'Programa d’Educació Sanitària pel Bon Ús dels Medicaments (PESBUM)'. Entre els seus objectius destaca ajudar als ciutadans perquè compleixin correctament els seus tractaments i fomentar un consum racional, responsable i sostenible dels fàrmacs.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit