Millora la confiança del sector comercial de Barcelona

Destaca el creixement del sector de l'automoció després d'anys de valors negatius

30 de març de 2024 a les 11:58h

Barcelona va tancar l'any 2023 amb un índex de confiança del sector comercial (ICSC) positiu, de 0,7 punts. Aquesta xifra representa un augment de més de 6 punts que l'any anterior, quan se situava en -5,7, i gairebé 37 punts respecte del primer trimestre del 2020, quan era de -36,2.

Segons l'informe de l'Oficina Municipal de Dades (OMD), la majoria de branques d'activitat comercial presenten un índex positiu i destaca especialment el sector de l'automoció, amb un ICSC de 8,2 punts després d’anys d’acumular valors molt negatius. L’ICSC, que s'elabora amb una mostra de 1.200 negocis, mesura el sentiment, optimista o pessimista, que tenen els titulars dels negocis comercials respecte a la seva activitat, tant en el passat com en el futur.

Aquesta millora de l'ICSC, segons l'Ajuntament de Barcelona, s'explica per l'indicador de les expectatives (19,7 punts), que compensa la valoració de la situació actual, que es manté en un valor negatiu (-16,7 punts).

Per sectors, destaquen el comerç quotidià no alimentari, que se situa per sobre dels 10 punts, i l'automoció. Les dues úniques branques amb valors negatius són els comerços dedicats al parament de la llar (-12,1) i a l'equipament personal (-2,7).

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit