La periodista i humorista Ana Polo, que va denunciar en un pòdcast els abusos que va patir de Quim Morales quan feia de becària, ha assegurat que es va allargar durant tres i que el comunicador va “revestir-la d’enamorament”.
“Veig que a alguns (mitjans inclosos) no els hi ha quedat molt clar això”, ha assegurat Polo davant algunes informacions que donaven a entendre que “tan sols es tractava d’un petó”.
Polo va donar a conèixer el cas en un pòdcast de Crític presentat per Laura Aznar, en una conversa amb Mar Bermúdez, la redactora i periodista que va denunciar Saül Gordillo per fer-li tocaments no consentits als genitals i pel qual se l’ha condemnat a un any de presó.
“Jo tenia 24 anys i ell 40. Estava abusant del seu poder, però no ho vaig saber veure perquè no tenia eines. M’he sentit culpable.“, va explicar Polo.
“Vaig estar 4 anys treballant al mateix programa que el meu abusador, sota un síndrome d’Estocolm: agraïda, perquè m’havia donat la primera oportunitat laboral, i torturada per aconseguir-la fent el contrari del que jo volia”, rebla Polo.
SURTEN MÉS CASOS
La també periodista Alba Carreres, denuncia que fins no fa gaire, l’assetjament sexual a joves periodistes, sobretot becàries, era la tònica habitual a moltes redaccions d’aquest país.
Al principi feia veure que no m’afectava, però va arribar el punt que no podia més. Recordo que un treballador d’un altre programa em va dir: “folla-te’l i així et deixarà en pau”, explica Carreres.
‘Encara hi ha qui no entén -segueix Carreres- que, fa deu anys, si deies que el presentador del programa on treballaves era un babós, et feien fora’.
La resposta de Morales
“No la vaig agredir. Bé, si ella ho diu, serà que sí. Ens vam fer un petó un dia que tornàvem d’un dinar i ja està” va declarar Morales als micròfons de Catalunya Ràdio, emissora on va treballar fins l’any passat.
“Em sap molt greu el mal que li hagi pogut causar i del que jo no n’era conscient. Em sap greu que per aquest mal comportament, que admeto, l’Anna ho hagi passat malament”, ha reblat Morales.
Més tard, a través d’X, el compte del qual ha protegit, Morales presentava una segona disculpa davant l’assumpte: “Lamento profundament el comportament inapropiat que vaig tenir amb ella. És inexcusable“.