Diumenge, 16 de febrer de 2025
És notícia

Més d’un miler de persones es concentren a la Casa Orsola per evitar el desnonament de Josep Torrent

claudia fuentes
Es preveu que la comitiva judicial arribi en menys de mitja hora
Un miler de persones davant de la Casa Orsola
Un miler de persones davant de la Casa Orsola

El desnonament del primer veí del bloc de la Casa Orsola, a la cantonada del carrer de Calàbria amb Consell de Cent, està previst per avui divendres. És per això que centenars de persones es concentren actualment davant de l’edifici, a l’espera de la comitiva judicial, prevista per arribar en una mitja hora per fer marxar a en Josep Torrent, un professor de secundària, de l’edifici. El portaveu del Sindicat de Llogateres, Enric Aragonès, ha dit als concentrats que si hi ha tanta gent com aquest dijous al vespre, un miler de persones, “el desnonament serà impossible”. “Això és el que hem vingut a fer, que sigui impossible”, ha afegit, segons informa l’ACN.

Diversos col·lectius socials han convocat una manifestació davant del bloc, ara en mans d’un fons d’inversió, des de les nou del matí per tal d’intentar aturar aquesta ordre judicial, i així evitar que l’inquilí hagi de deixar el pis després de vint anys. Una cinquantena de persones hi han passat la nit i, abans de les vuit del matí, ja hi havia un centenar de persones. S’esperen més, convocades pel Sindicat de Llogateres, el qual ha liderat l’estratègia mediàtica per convertir el desallotjament de Josep Torrent en un bastió en defensa de l’habitatge a la capital catalana.

Personalitats com els actors Macarena García i Enric Auquer o els periodistes Jordi Évole i Mònica Terribas han sigut la cara visible del ‘Marató en defensa de la casa Orsola’, amb activitats culturals i reivindicatives, com ara actuacions de músics com el Ludwig Band, entrevistes i tertúlies des d’un plató ubicat a un dels pisos. Tot això s’ha emès en directe a YouTube.

Retransmissió en directe de la manifestació

Aquesta protesta que s’ha volgut emmarcar no només en la lluita per la Casa Orsola, sinó també com una guerra contra el model de ciutat que, segons ells, expulsa els veïns del centre amb lloguers no assumibles. Un model que atrau els expats, persones estrangeres amb sous molt més alts que els de la mitjana catalana, que treballen en empreses que s’han deslocalitzat a Barcelona i a l’àrea metropolitana.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Solsona comença a programar tardes de jocs de taula en família

Notícia següent

Altafulla preparada per a la Marxa dels Castells del Baix Gaià

Notícies relacionades