Actualment, hi ha 777 places d’estacionament regulat en superfície gestionades per l’Àrea de Mobilitat de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), que treballa per fomentar la mobilitat sostenible, optimitzar la gestió de l’aparcament i millorar l’accessibilitat.
Durant el mes d’agost es mantindrà la regulació de l’aparcament en les àrees de major afluència de persones i vehicles, com ara les places properes a la platja, els eixos comercials urbans i mercats municipals. Aquesta regulació permetrà una major rotació de vehicles i una millor disponibilitat de places.
En canvi, les zones amb menor densitat de trànsit i activitat comercial, la totalitat de la zona 4 i part de la zona 1, quedaran exemptes de la regulació. Això permetrà mantenir l’equilibri entre la necessitat de rotació i la comoditat dels residents.
Els usuaris podran identificar clarament les places de zona blava que siguin gratuïtes, perquè els parquímetres corresponents estaran tancats i hi haurà cartells informatius a les màquines expenedores de tiquets indicant la data de represa del servei.
Per carrers, aquesta és la situació de les places de pagament i les gratuïtes durant el mes d’agost:
ZONA 1: Lliures de pagament: 231 places
Carrer de Tetuan
Carrer de Fra Luis de León
Carrer de Catalunya
Carrer de Francesc Milans
Carrer d’Altafulla
Carrer de Llauder (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
Camí Ral
Carrer de Javier Castaños (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
Carrer de Sant Cugat (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
carrer de la Unió
De pagament: 109 places
Carrer de Sant Joaquim
Carrer de Sant Josep Oriol
Solar entre el carrer d’en Palmerola i el carrer de Deu de Gener
Carrer d’Iluro (tram entre carrer de Sant Benet i el Camí Ral)
Carrer de Llauder (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)
Carrer de Sant Cugat (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)
Carrer de Javier Castaños (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)
ZONA 2: De pagament: Tota la zona (110 places)
Avinguda de Jaume Recoder
Carrer de Cosme Churruca
Carrer de Lepant
Carrer de Germans Thos i Codina
Carrer de Federico Carlo Gravina
ZONA 3: De pagament: Tota la zona (173 places).
Solar de Can Maitanquis
Carrer de Jaume Balmes
Carrer de Damià Campeny
ZONA 4: Lliures de pagament: tota la zona (171 places)
Carrer de Jaume Isern
Plaça dels Bous
Carrer del Carme
La Riera
Carrer del Parc
Passatge dels Sisternes
Ronda d’Alfons X el Savi
Plaça d’Espanya