Més de 10 milions d’euros per garantir un futur digne a la gent gran de Molins

El nou centre estarà format per 102 places, amb una clara divisió per atendre les diferents necessitats de la gent gran

26 de juny de 2025 a les 16:41h

L’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, i el segon tinent d’alcalde, Lucas Ferro, han presentat el projecte que planteja una residència a Molins de Rei, que garantirà un futur digne per a 102 persones.

L’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, ha destacat la importància del projecte de la residència per a la gent gran, que avui es presenta al ple municipal. En les seves declaracions, Paz ha insistit que "necessitem contextualitzar en quin punt ens trobem". Segons l'alcalde, es tracta d'un projecte "que destaca per la seva recerca de certeses per fer possible la creació d'aquesta residència i centre de dia", amb la finalitat de garantir que la gent gran de Molins de Rei tingui un espai adequat i de qualitat per a la seva atenció i benestar.

Els desafiaments i la feina feta fins al moment

El segon tinent d’alcalde, Lucas Ferro, ha explicat els diversos obstacles que han hagut de superar en el procés d’aquesta iniciativa. "Ens van retornar l'espai del solar, però vam lluitar per aconseguir una residència, perquè hi ha una manca d'espais per a la gent gran. No veiem bé que les famílies hagin de portar els seus familiars a altres municipis", ha afirmat Ferro. Aquest repte ha estat una prioritat per l’Ajuntament de Molins, que ha treballat "intensament per fer possible el que fa temps que lluitàvem”.

Paz també ha reconegut les dificultats per fer front als costos, ja que l’import del concurs era "molt elevat". No obstant això, l’Ajuntament va considerar necessari revisar el plantejament inicial per simplificar el procés, separant la construcció de la gestió de la residència. "Això ens ha permès avançar més ràpidament", ha indicat l’alcalde.

Els detalls del projecte: Una residència moderna i adaptada a les necessitats

El nou centre estarà format per 102 places, amb una clara divisió per atendre les diferents necessitats de la gent gran. Paz ha explicat que "no conviuran junts els 102 residents", ja que l’espai es dividirà en sis zones per afavorir una millor convivència segons el nivell cognitiu de cada persona. Així, les plantes del centre es dissenyaran amb unitats de 16 i 18 residents per planta, amb habitacions individuals i una zona comuna per a cada unitat, incloent-hi cuina, menjador i sala d’estar.

L’import total, incloent-hi IVA, arriba als 11.616.769 euros. Així, el projecte té una projecció de deute de 20 milions d’euros, amb una ràtio de deute sobre ingressos del 32%. Paz ha destacat que "l’Ajuntament és autònom i és important que no superem el 75% de l’increment de deute previst".

Sobre l'autor
lourdes tasies foto
Lourdes Tasies
Veure biografia
El més llegit