L’Hospitalet de Llobregat està sent testimoni directe de l’esdeveniment més important sobre tecnologia: el Mobile World Congress. I, aprofitant l’ocasió, l’Ajuntament del municipi està potenciant el Village, la zona d’oci i aprenentatge situada prop de la Fira. Aquesta tarda s’ha celebrat una trobada amb els tots paradistes dels mercats de l’Hospitalet per parlar sobre els MercaTIC, els punts d’informació per ajudar els paradistes i compradors sobre dubtes de tecnologia. Una cinquantena de persones s’han apropat per parlar sobre aquesta temàtica i poder compartir idees per aplicar la tecnologia als seus negocis.
L’espai Chrysalis Lab del Village ha acollit aquesta trobada, i ho continuarà fent fins dimecres amb molts altres àmbits relacionats amb la tecnologia. La sessió s’ha emmarcat dins del programa Digitalitza’t LH6.0. Aquesta iniciativa va néixer fa uns mesos per tal de frenar la bretxa digital i potenciar el talent. Concretament, el MercaTIC va iniciar-se el passat novembre, amb la creació d’una parada dins del mateix mercat.
La idea principal era que es convertís en un referent per a la gent del barri. Els joves que hi treballen, de la Fundació SARGIM, ajuden i acompanyen aquell sector de la societat que encara es troba una mica endarrerit amb les eines TIC. David Quirós, tinent d’alcaldia de Serveis a les persones, ha explicat que ja hi ha tres punts d’ajuda en marxa al mercat de Bellvitge, Santa Eulàlia i Centre. “La idea és anar ampliant les activitats a altres llocs de la ciutat, com centres culturals o biblioteques”, ha explicat Quirós.
Dinamitzar els mercats
Avui els paradistes han trobat un espai de convivència per poder reflexionar sobre la tecnologia i els seus negocis. La Roser té el seu negoci al Mercat del Centre, i ha aprofitat l’oportunitat d’avui per comunicar quines són les seves necessitats. “Per exemple, fer més àgil els pagaments amb els mòbils o els rellotges. Les novetats ens arriben cada dia amb una cosa diferent i hem d’estar actualitzades”, ha explicat.
El taller l’ha impartit Esther Camacho, facilitadora de dinàmiques d’equip, i també ha comptat amb la presència de Marc Payola, responsable del Laboratori d’innovació social del Mobile World Capital. Els assistents han apuntat en un paper els sentiments que els desperta la tecnologia, i també quin grau de coneixement creuen que tenen. En general, la funció de la xerrada i també dels tres punts TIC és donar eines als treballadors per poder potenciar els seus negocis. Per exemple, amb la creació de pàgines web per poder fer comandes en línia o l’ús de les xarxes socials per donar-se a conèixer amb més facilitat.