El nou servei permet guardar-hi la compra durant unes hores i recollir comandes fora dels horaris d’activitat de les parades. L’adquisició ha estat possible gràcies a un programa de la Diputació de Barcelona que busca adaptar els municipis als nous hàbits de compra i sostenibilitat.
L’objectiu d’aquesta iniciativa és donar un millor servei als actuals clients i poder guanyar-ne de nous que, per horari laboral o altres motius, no poden comprar a les parades durant l’horari del Mercat. Els nous armaris, que són multi-temperatura, permetran fer la comanda per telèfon, web o Whatsapp. Les persones usuàries rebran un codi QR per obrir l’armariet en el qual el paradista li haurà deixat la seva comanda i que està situat a l’aparcament del mercat.
Aquesta actuació anirà acompanyada d’accions de sensibilització per reduir l’ús de plàstics d’un sol ús, com el repartiment de carmanyoles reutilitzables o bosses de polièster reciclat. Les accions s’emmarquen en la campanya Oh, i tant!, que promou el comerç de proximitat i el consum sostenible i reciclable.
La iniciativa forma part del programa Apropant el mercat: competitiu, digital i sostenible, que arriba a 91 mercats de 58 municipis de la província de Barcelona. Cada municipi de la demarcació ha escollit a quina o quines actuacions es volia adherir.