El barri del Palau de Mataró va ser escenari d’un nou intent d’ocupació d’un habitatge que, gràcies a l’actuació d’un veí vigilant i la ràpida intervenció de la Policia Local, es va aconseguir evitar. L’incident va tenir lloc a última hora de la tarda del 2 d’abril, quan un veí del bloc afectat va observar moviments sospitosos dins d’un pis que sabia que estava buit, tal com ha explicat ElCaso.cat.
Segons les fonts oficials, l’home va telefonar als cossos de seguretat per informar que havia vist com una persona accedia a l’habitatge. Segons va informar el diari Capgròs, el veí va decidir intervenir immediatament per evitar la intrusió, però la situació es va complicar ràpidament quan l’individu va reaccionar de manera agressiva, amenaçant-lo i fins i tot colpejant-lo abans de refugiar-se dins de l’apartament.
L’arribada de les patrulles va ser clau per resoldre la situació amb celeritat. Els agents es van trobar amb el veí, que els va explicar els fets i va confirmar que havia intentat aturar l’ocupació. Tot i les amenaces i l’agressió, la seva valentia va permetre que la Policia Local pogués entrar a l’habitatge i detenir l’individu. El detingut, que va ser acusat d’ocupació amb violència, i va ser traslladat a comissaria, mentre que els agents es van assegurar que el pis quedés tancat i precintat per evitar nous intents de setge.