Les flames han tornat a fer acte de presència al barri de Cerdanyola de Mataró. La passada nit un grup de joves han tornat a cremar contenidors al barri, que fa ja una setmana que viu en l’aldarull permanent. En aquest cas se’n van cremar dos, als carrers Rosselló i Ramon Berenguer III. La gran presència policial a la zona, amb unitats de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos d’Esquadra desplegada al barri des de dijous passat, va permetre detenir quatre menors d’edat implicats en els fets. Només tres d’ells, però, estan acusats de danys i desordres públics, ja que el quart és menor de 14 anys i, per tant, inimputable. La policia el va lliurar als seus pares.
L’escalada de violència a Cerdanyola es remunta a dimecres dia 9, quan els Mossos van evitar l’ocupació d’un habitatge al carrer València. Ja la nit de dimecres va haver-hi els primers aldarulls i la situació es va repetir almenys dijous i també les dues últimes nits de dilluns i dimarts.
El balanç fins al moment és de vint contenidors cremats al barri -i set més a la resta de la ciutat-, tres vehicles també incendiats i nou detencions. Entre els detinguts n’hi ha cinc que són menors d’edat -inclòs el menor de 14 anys inimputable.
El consistori assegura que es mantindran els dispositius policials els dies que calgui per donar resposta a una violència que “no té cabuda” a la ciutat, segons ha manifestat l’alcalde de la ciutat, David Bote.