Divendres, 7 de febrer de 2025
És notícia

Mataró situa l’inici de les obres de la remodelació integral de l’estació de Rodalies al 2027

Avatar photo
Responsables d’Adif s’han reunit amb l’Ajuntament per explicar els primers detalls del projecte

L’inici de les obres de la remodelació integral de l’estació de tren de Mataró podrien començar el 2027, si es compleixen els terminis. Quan el 2022 es va signar el protocol amb Adif per tirar-ho endavant, aquesta era la data prevista per tenir enllestit l’equipament, però el calendari s’ha estirat. Responsables de la companyia s’han reunit amb el consistori aquest dilluns per explicar els primers detalls de com serà la ‘nova’ estació. D’acord amb les darreres previsions, el projecte constructiu podria estar enllestit en uns divuit o vint mesos i, en paral·lel, l’Ajuntament “batallarà” perquè l’obra sigui una de les pròximes prioritzacions del Pla de Rodalies i, així, poder licitar i començar l’obra, a tot estirar, a finals de 2027.

La transformació de l’estació de Rodalies de Mataró per fer-la a arribar fins al futur pas soterrat de la ronda Barceló i millorar la permeabilitat de la ciutat amb el front marítim i el port ha fet una nova passa. Els primers esbossos del projecte ja són en mans de l’Ajuntament de Mataró, que de moment prefereix mantenir-los en secret.

Tot i això, l’alcalde de la ciutat, David Bote, ha assegurat que la proposta arquitectònica de la qual es parteix permet assolir els principals objectius de l’Ajuntament a l’hora de plantejar l’ampliació i remodelació de l’estació. “Hem anat sumant fites i estem molt a prop”, ha celebrat l’alcalde després de reunir-se amb responsables d’Adif.

Segons Bote, una de les millores “substancials” del projecte de la ‘nova’ estació és la proposta dels nous passos soterrats. “M’ha sorprès”, ha admès l’alcalde. Bote diu que el projecte preveu uns accessos al port, la platja i el passeig marítim a través de l’estació “molt amples i lluminosos” i amb possibilitat de generar-hi zones verdes.

També en la trobada d’aquest dilluns hi ha pres part la Generalitat de Catalunya per primera vegada. Tot i que el protocol inicial era entre Adif i l’Ajuntament, la coincidència en el temps amb el procés de traspàs de la titularitat de la xarxa ferroviària ha empès a que el Govern hi tingui també el seu representant, el comissionat per al traspàs de Rodalies, Pere Macies.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Port de Tarragona renova la seva certificació ISO 22320:2018

Notícia següent
Jordina Freixanet ERC Lleida

ERC a Lleida insta al govern municipal a reforçar el suport a les Associacions de Famílies d’Alumnes (AFA)

Notícies relacionades