Mataró instal·la un nou model de punts d’autoservei per fer tràmits municipals

També s’ha posat en marxa un servei automatitzat de concertació de cita prèvia que funciona les 24 hores i els set dies de la setmana

L’Ajuntament ha posat en marxa a diferents equipaments municipals el nou model de Punts d’autoservei o caixers ciutadans, que permet a la ciutadania efectuar múltiples tramitacions. Aquest nou model, que es va estrenar el 2 de maig a l’Espai Mataró Connecta (plaça de la Muralla, 21) està ja també disponible als centres cívics de Cerdanyola, Rocafonda, Pla d’en Boet, Molins i Cabot i Barba.

A través d’aquests punts d’autoservei la ciutadania pot efectuar qualsevol tràmit municipal que no impliqui la presentació de documentació, així com fer comunicats a la bústia ciutadana i obtenir notificacions electròniques i duplicats de rebuts. També està disponible l’opció de pagament de rebuts municipals amb targeta de crèdit, inclosos els emesos per l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.

Un dels tràmits més demandats és l’obtenció de certificats del padró, ja que els punts d’autoservei tenen un sistema automatitzat d’emissió d’aquest tipus de documents. Entre el 2 i el 20 de maig s’han facilitat 1.290 certificats de padró a través dels punts d’autoservei.

Cita prèvia automatitzada per telèfon 24/7

També des del 2 de maig està en funcionament un servei de concertació de cita prèvia automatitzada a través del telèfon 010, que funciona les 24 hores del dia. Es tracta d’un sistema que permet obtenir cita prèvia per als principals serveis i oficines municipals. Aquest servei automatitzat, que ha concertat 244 cites entre el 2 i el 20 de maig, complementa la possibilitat d’obtenir aquesta cita prèvia parlant amb el personal del 010. Igualment, la concertació de cites prèvies s’efectua principalment pel web www.mataro.cat/citaprevia

La posada en marxa dels nous models de Punts d’autoservei i els seus nous serveis associats, com la cita prèvia automatitzada les 24 hores, són accions emmarcades en el nou model de relació amb la ciutadania, que s’impulsa des de l’obertura d’Espai Mataró Connecta a la plaça de la Muralla.