Dilluns, 12 de maig de 2025
És notícia

Mataró reflexiona al voltant del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia

Avatar photo

Mataró organitza un programa per afavorir el dret a la igualtat i la no discriminació per motius d’orientació sexual i identitat i promoure que es pugui viure la diversitat afectiva i sexual en plena llibertat

L’Ajuntament, en col·laboració amb d’altres entitats i organismes del territori, s’elabora un programa d’activitats per reflexionar sobre aquesta temàtica, afavorir el dret a la igualtat i la no discriminació per motius d’orientació sexual i identitat o expressió de gènere, i promoure que es pugui viure la diversitat afectiva i sexual en plena llibertat.

Aquest any la campanya centra la seva atenció en la diversitat sexual i les identitats de gènere  per viure-les com un valor.

 

Una de les primeres activitats arriba l’11 de maig i es tracta de la jornada “El paper de les empreses davant les transicions de gènere”. Es tracta d’una jornada adreçada a empreses i administracions en la qual s’abordarà la situació laboral del col·lectiu trans i es presentarà la “Guia per elaborar protocols de transició de gènere al lloc de treball”. Es farà a l’Espai Mataró Connecta, a partir de les 17 h, i comptarà amb el sociòleg i activista trans Miquel Missé.

A la programació hi ha una taula rodona amb concert a càrrec de la cantant Llum, participant en la primera edició d’Eufòria. Aquesta proposta arribarà el 17 de maig, al teatre del Cafè Nou a partir de les 19 h. També es projectarà el film “Close” de Lukas Dhont al Foment Mataroní, el 18 de maig, i el 26 de maig es podrà veure “Orlanda”, un espectacle híbrid i personal entre la literatura, el teatre, la lectura dramatitzada i el monòleg. L’entitat LGTBI+ i Òmnium Cultural del Maresme han organitzat una acció al carrer: “Contra la LGTBIfòbia: petons” que es fa per primera vegada. La programació completa es pot consultar al web de l’Ajuntament de Mataró.

Marc legal

L’Assemblea General de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), el 17 de maig de 1990 va eliminar l’homosexualitat femenina i masculina de la llista de malalties mentals. En commemoració d’aquesta efemèride, el dia 17 de maig és el Dia Internacional contra la LGTBIfòbia.

Des del mes d’octubre de 2014, Catalunya disposa d’una llei per garantir els drets del col·lectiu LGTBI (Llei 11/2014, del 10 d’octubre, per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per erradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia). Aquesta llei ha permès ampliar el marc normatiu en l’àmbit LGBTI, i entre els seus objectius hi ha aconseguir reduir la discriminació i fomentar valors d’igualtat, respecte i tolerància.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un grup d’encaputxats assalta 2 cases a plena llum del dia a l’Alt Camp

Notícia següent

Ariba una nova edició del ‘Detapes per Torredembarra’

Notícies relacionades