Diumenge, 27 d'abril de 2025
És notícia

Mataró proposa zones de ‘Petó i adeu’ per millorar el trànsit i la seguretat escolar

Avatar photo
La proposta va ser presentada pel grup municipal d’ERC. Es va aprovar amb els vots favorables dels grups del PSC, En Comú Podem, ERC, VOX, Junts i PP, i amb l’abstenció de la CUP

“Diverses famílies d’alumnes dels centres educatius de Mataró acostumen a portar amb cotxe als seus fills i filles a les escoles, ja sigui perquè viuen en municipis propers a la ciutat i són atrets per la seva oferta educativa, o bé per conciliació familiar. A conseqüència, durant les hores puntes d’entrada i sortida de les escoles i centres educatius s’acostumen a crear embussos, dificultant el trànsit per aquelles zones. Ja sigui per la concentració de cotxes a la calçada o les famílies, que per facilitat, deixen els cotxes aparcats en doble fila o en estacionaments indeguts.

Amb l’objectiu d’assegurar fluïdesa en el trànsit i evitar els estacionaments indeguts, en diversos municipis de Catalunya com Sabadell, l’Hospitalet de Llobregat, com a exemples de grans ciutats o bé Canet de Mar, com a municipi de menor dimensió, entre moltes d’altres, han implementat la zona de “Petó i adeu”. Aquesta zona està pensada per ser una zona d’estacionament màxim d’entre 2 a 5 minuts durant els horaris d’entrada i sortida de les classes, depenent de l’edat dels alumnes que utilitzen l’entrada del centre on s’implementi. Així doncs, el sistema de ‘Petó i adeu’ funciona com una parada de taxi, on arribes, baixes i te’n vas. Els horaris en què funcioni s’adaptaran als d’entrada i sortida dels centres on es vulgui començar a implementar. Per tal d’assegurar el bon ús dels espais d’aparcament, la Policia Local es mobilitzaria per tal de supervisar-los. Ja que com més grans siguin els alumnes, menys necessari és l’acompanyament de qui en té cura fins a la porta del centre.

La implementació d’aquestes zones d’estacionament comportaria, inicialment, una fase de transició per a les famílies, acostumades a una altra realitat. Creiem, però, que a la llarga serà un guany per a la ciutadania. Manifestem que l’activació del ‘petó i adeu’ contribuiria a una millora en la fluïdesa viària a Mataró, en especial durant les hores puntes. Així mateix, milloraria la seguretat dels alumnes que amb regularitat baixen dels cotxes en una zona molt transitada.

Pels motius presentats, des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana, volem que el Govern de l’Ajuntament de Mataró es comprometi a estudiar els aspectes tècnics i socials de la proposta esmentada per tal de dissenyar la millor manera d’implementar aquesta iniciativa, considerant les necessitats i el caràcter geo-social dels barris on s’habilitarien els estacionaments, tenint en compte la ubicació del centre annex i els horaris del mateix, així com el seu nombre d’alumnes i la viabilitat de l’espai.

És per tot el que s’ha exposat, que des del grup Municipal d’ERC proposem els següents acords:

1.- Es realitzarà un estudi per implementar la zona de “Petó i adeu” a zones adjacents a centres educatius de la ciutat.

2.- Es treballarà conjuntament amb tots els grups municipals del Consistori, entitats socials interessades, centres escolars i representants de les famílies per tal implementar aquesta iniciativa a partir de l’inici del curs escolar 2024-25, com a prova pilot en alguna zona i poder expandir-les de cara al 2025-26”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor als 88 anys el ginecòleg Santiago Dexeus

Notícia següent

Balaguer ha celebrat la jornada d’ocupació de la Noguera

Notícies relacionades