La Taula d’Accessibilitat de l’Ajuntament de Mataró porta a terme diferents trobades i reunions per implementar accions de millora de l’accessibilitat de la ciutadania. Una d’elles ha estat portar a terme un informatiu signat de les principals notícies que es publiquen al web municipal www.mataro.cat/youtube
La periodicitat és quinzenal, a excepció dels mesos d’estiu que serà mensual, i el procés d’elaboració es fa en coordinació entre el servei de comunicació de l’Ajuntament i el Centre de Persones Sordes del Maresme. Des de comunicació es fa la selecció i redacció de notícies principals i un cop redactades s’envien al Centre de Persones Sordes del Maresme a Mataró qui signa les notícies i les enregistra. La peça s’acaba d’editar breument amb una imatge comuna i es puja al canal de YouTube de l’Ajuntament de Mataró.
Els objectius d’aquest informatiu, que va iniciar-se el mes de juny del 2023, són informar sobre notícies de servei i d’interès al nombre més gran de ciutadania possible i fer de Mataró una ciutat més inclusiva i accessible.
Altres mesures que s’han portat a terme en aquesta línia són:
— La Guia de consum accessible, un document amb format de Lectura Fàcil que es va presentar el març del 2023 en el marc de la jornada “L’accessibilitat universal en la compra de productes, la contractació de serveis i en la gestió de les reclamacions de consum”.
— L’habilitació d’espais accessibles a la Festa Major de Les Santes que van afavorir la participació de persones amb diversitat funcional i que va ser valorat molt positivament pels col·lectius usuaris.
—La celebració, des de fa sis anys, de la jornada “Canviem la Mirada” al voltant del Dia Internacional de les persones amb diversitat funcional.