Mataró implanta una plataforma informàtica per millorar el seguiment del contracte de recollida de residus i neteja

Avatar photo

L’alcalde, David Bote, i el regidor d’Ecologia Urbana, Xesco Gomar, han presentat avui la plataforma Link, una eina que millora el control i seguiment dels diferents serveis inclosos en el contracte per a la recollida de residus i la neteja viària i de platges.

La plataforma permet tenir digitalitzades el 100 % de les rutes dels serveis de neteja previstos, tant pel que fa als vehicles com el personal, mitjançant punts de control de pas i de control horari que determinen l’inci i final de cada servei. D’aquesta manera es pot visualitzar en una pantalla quins serveis s’han de fer cada hora i, gràcies a la geolocalització dels terminals mòbils que porten els operaris, comprovar si es cobreixen tots els recorreguts determinats o si hi ha hagut alguna incidència.

 

Així, es pot analitzar quina és la realitat del servei comparant el servei planificat amb les execucions per tal d’obtenir el servei efectivament realitzat, i facturar o penalitzar l’adjudicatari en base a aquests resultats. La plataforma també integra les modificacions de servei que es puguin produir en el dia a dia, així com les incidències que els usuaris reportin amb la nova app Mataró Neta Connecta.

La incorporació d’aquesta tecnologia suposa els següents avantatges:

  1. Facilita la comprensió dels resultats d’execució, amb indicadors resum.
  2. Optimitza la planificació en un procés de millora contínua.
  3. Incrementa la transparència dels mitjans usats, recorreguts efectuats, etc.
  4. A temps real, permet conèixer quins efectius estan treballant en el territori.

 

Aquest sistema de seguiment adquirit per l’Ajuntament a Aporta, actuació cofinançada per l’Agència de Residus de Catalunya en el marc de la subvenció de Compra Pública Innovadora (CPI), és complementari al contracte de control de qualitat del servei que el consistori té externalitzat. Amb la plataforma Link es pot saber si els serveis previstos s’han realitzat, però és el control de qualitat, que executen agents de proximitat al carrer, qui vetlla perquè aquests s’executin de la manera adequada.

La millora dels sistemes de seguiment i control dels serveis de recollida de residus i neteja viària era un dels objectius associats a la posada en marxa del nou contracte que es va posar en marxa al juny de 2021 per un termini de 5 anys. Des de llavors, Mataró ha anat implantant diferents sistemes innovadors tant en la recollida dels residus com en la neteja viària per millorar les dades de recollida selectiva de les diferents fraccions i l’estat de neteja global de la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La joieria Tous tanca la botiga de la Rambla Nova de Tarragona

Notícia següent

Detingut un home per tràfic de drogues al Priorat

Notícies relacionades