Jose Antonio Martinez Lopez, ciutadà de les Franqueses del Vallès, va desaparèixer a la Serra de Béjar, Salamanca, el 29 de desembre de 2022, i no s’ha trobat rastre d’ell.
La família i els/les amics/amigues de Jose es troben profundament desolats perquè les autoritats de la zona han posposat la cerca sense data per a reiniciar-la, apel·lant al mal temps de la zona: “Som conscients que la seguretat dels equips de recerca i dels voluntaris és el primer a tenir en compte en aquests moments, però també sabem que s’han obert finestres de bon temps durant aquests dies, inclòs d’alguna setmana sencera i la recerca continua parada”.
El dijous 23 de febrer d’aquest any es va fer una concentració a la plaça de la Portxada de Granollers per reclamar aquesta situació. Ara, aquests propers 2 i 3 desembre està previst dur a terme un macrooperatiu per buscar Jose, si la meteo ho permet. Es tracta d’un operatiu que coordinarà el GREIM, en què estan implicades les Delegacions de Govern de Castella i Lleó, Extremadura i Catalunya més els governs autonòmics de Catalunya, Castella i Lleó i Extremadura. Se sumaran UCAS d’Arrate, QSD, Bombers Zamora, Bombers d’Alacant, i els grups de Voluntaris que no han deixat de pujar.