L’oficina del Servei d’Atenció Ciutadana (SAC) del Despatx Lluch (carrer Indústria, 10) ha començat a atendre sense cita prèvia, un canvi que permetrà que les persones que necessiten atenció i no tinguin marge per sol·licitar la cita prèvia es puguin adreçar directament al SAC. Tot i això, es recomana reservar cita sempre que sigui possible per evitar esperes.
El SAC disposarà a partir d’ara de tres espais diferenciats. Un per donar resposta a les persones que hagin sol·licitat hora, un espai destinat als tràmits exprés i un altre per a la resta d’atencions que no tinguin cita prèvia.
En el cas dels tràmits exprés, s’inclouen les gestions ràpides amb més demanda i que es poden fer en poc temps com el certificat d’empadronament individual i el certificat històric de residència. Aquesta prestació permetrà reduir les demandes de cita prèvia i que el termini per obtenir cita sigui més curt.
Pel que fa a les persones que no hagin acordat una cita amb antelació, se les atendrà en funció de la disponibilitat del servei i de l’horari.
La ciutadania també podrà sol·licitar hora prèviament de forma telemàtica a Citaprevia.Sabadell.cat, trucant al 010 o de manera presencial en l’oficina del SAC.
D’aquesta manera es vol garantir l’accés de la ciutadania a l’administració en qualsevol moment. Disposar del servei de cita prèvia per accedir als serveis i tràmits presencials de l’Ajuntament serà una opció per millorar l’atenció a la ciutadania, però en cap cas tindrà caràcter obligatori al Lluch.
Oficines cardinals
Juntament amb el SAC ubicat al Despatx Lluch, la ciutat disposa de les anomenades oficines cardinals distribuïdes pel territori. En aquests casos les atencions es mantenen com fins ara. És a dir, bé amb cita prèvia o amb cita de tràmits urgents que es puguin acreditar. En ambdós casos, s’haurà de demanar hora i dia de forma telemàtica, trucant al 010 o presencialment.
El servei de cita prèvia es va posar en marxa l’any 2018 amb l’objectiu de facilitar les gestions a la ciutadania i evitar esperes innecessàries per ser atès. Va ser una implantació progressiva al llarg d’un any i mig que la pandèmia va acabar de consolidar. Ara es fa un pas més en la millora del servei.