La línia 4 de metro torna dilluns a la normalitat després de més de 2 mesos d'obres

La mateixa xarxa de metro ha estat la principal alternativa de mobilitat a la qual s’ha sumat els busos llançadora, que han funcionat sense incidències

05 de setembre de 2025 a les 12:17h

El pròxim dilluns 8 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar, la línia 4 de metro recuperarà el servei habitual després de les obres que han afectat el tram entre Verdaguer i Trinitat Nova. Aquesta setmana ja es va restablir el tram de Verdaguer a Maragall i a partir de dilluns hi haurà servei a tota la línia i a l’L11 que estava tallada entre Trinitat Nova i Casa de l’Aigua. Els treballs van començar el 25 de juny i han permès renovar 6 quilòmetres de via de manera integral, incloent-hi la substitució de balast per formigó.

Així, aquestes obres permetran reduir el nombre d’incidències, fer un manteniment més eficaç i resoldre alguns problemes de vibracions a la zona. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha fet una inversió de 20 milions d’euros per aquestes obres que han finalitzat segons el calendari previst i que permetran donar un millor servei, encarà més eficient, a l’L4.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha agraït a la ciutadania la paciència per les possibles afectacions que els hagin suposat aquestes obres tot recordant que “eren unes obres absolutament necessàries que ara ens permetran donar un millor servei, solucionar algun problema de vibracions que teníem a la zona i preparar la línia 4 per un futur amb més trens i millors freqüències”.

Durant el tall de servei també s’han realitzat part dels treballs del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica que té en execució obres per a modernitzar tecnològicament l’actual sistema de senyalització de l’L4 de metro, que comportaran una inversió de 62 milions d’euros. Aquesta actuació permetrà més endavant millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència, de manera que millora el servei a les persones usuàries.

Els treballs van començar el febrer de l’any passat. En el marc d’aquesta obra, el Departament ha renovat la senyalització en el tram afectat pel tall de servei d’aquest estiu a l’L4. En concret,  s’han posat en servei uns nous enclavaments a Trinitat Nova, Via Júlia, Girona i Maragall, que disposaran d’una tecnologia que incrementarà la fiabilitat del servei.

També un nou escapament a Maragall permetrà més flexibilitat en l’operació perquè possibilitarà canviar de via els trens en cas de necessitat i això vol dir que, si es produeix una incidència, es podrà donar servei a més estacions.

 

Bon funcionament del transport alternatiu

Durant la realització de les obres s’ha donat el màxim servei possible a la línia en el tram que estava en funcionament i la mateixa xarxa de metro s’ha convertit en la principal alternativa de mobilitat. A més, TMB ha donat un servei especial d’autobús que ha funcionat sense incidències i que comptava amb parada a cada una de les estacions afectades pels talls de l’L4 i l’L11. Ara, després d'aquestes obres i amb l'inici del curs escolar l'L4 i l'L11, així com tota la xarxa de metro i bus tornen a l'oferta habitual.

Cal recordar que les setmanes prèvies al tall es van dur a terme campanyes per informar la ciutadania, que van incloure la presència d’informadors a les estacions afectades i a les parades del bus llançadora, en el moment de començar les obres. Entre altres mesures, també es van incorporar les alternatives al planificador de viatge Vull Anar de TMB i es donava tota la informació per megafonia, a les pantalles d’informació de metro i bus, al web corporatiu, TMB App i a les xarxes socials de TMB. 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit