Limiten a 70 km/h la velocitat nocturna en un tram de la C-31 per reduir el soroll

Per supervisar i avaluar els resultats de la prova, s’instal·laran radars de control de velocitat i dos sonòmetres

27 d'octubre de 2025 a les 11:01h
Actualitzat: 27 d'octubre de 2025 a les 11:10h

A partir d’aquest dilluns, els conductors que circulin per la C-31 entre Castelldefels i Gavà (Baix Llobregat) hauran d’aixecar una mica el peu de l’accelerador durant les nits. Els Departaments de Territori i d’Interior han anunciat que, fins al 4 de desembre, s’aplicarà una limitació temporal de velocitat a 70 km/h en un tram de sis quilòmetres, activa cada nit entre les 22 h i les 7 h.

La mesura, que s’emmarca dins d’una prova pilot, té com a objectiu reduir la contaminació acústica que afecta uns 2.500 veïns de la zona, exposats diàriament al soroll del trànsit d’una de les vies més transitades del litoral metropolità. En aquest sector de la C-31, la velocitat màxima habitual se situa entre els 80 i els 100 km/h, de manera que la reducció suposarà una petita alentida del trajecte —aproximadament un minut més segons els càlculs de la Generalitat—, però amb beneficis acústics i ambientals notables.

Per supervisar i avaluar els resultats de la prova, s’instal·laran radars de control de velocitat i dos sonòmetres que mesuraran l’evolució del nivell de soroll nocturn durant les setmanes d’aplicació.

Segons ha explicat el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, "la gestió del trànsit reduint la velocitat ens permetrà augmentar la seguretat viària i també millorar la qualitat ambiental d'aquest entorn urbà".

En la mateixa línia, el director d’Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha destacat que l’objectiu és "millorar la qualitat de vida del veïnat optimitzant la infraestructura", una aposta que busca equilibrar la fluïdesa del trànsit amb el benestar dels residents propers a la via.

Aquesta actuació forma part del pla estratègic que la Generalitat està elaborant per reduir de manera significativa l’impacte acústic de la xarxa viària catalana, especialment als trams urbans o pròxims a zones residencials.

Amb aquesta iniciativa, el Govern vol comprovar fins a quin punt una reducció moderada de la velocitat pot tenir efectes positius sobre el soroll i la seguretat sense perjudicar significativament la mobilitat. Si els resultats són positius, la mesura podria estendre’s a altres punts sensibles del territori on la convivència entre trànsit i veïnat continua sent un repte.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit