Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

L’Hospitalet intensifica l’atenció ciutadana per resoldre els conflictes de convivència

Avatar photo

Durant l’any 2020, l’Oficina de Gestió d’Incidències va rebre 31.794 casos, 10.000 més que l’any anterior, la majoria en l’àmbit de les comunitats de veïns i l’espai públic

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha intensificat durant els mesos de confinament, toc de queda i estat d’alarma per la Covid-19 els seus serveis d’atenció a la ciutadania per resoldre conflictes de convivència. Aquesta actuació es realitza per mitjà de la Guàrdia Urbana i de l’Oficina de Gestió d’Incidències (OGI), de la qual formen part el Telèfon d’Incidències de Convivència (TIC), el Servei de Mediació Comunitària, el Servei de Suport a les Comunitats, els agents cívics i la Unitat de Tractament de Conflictes.

A través del TIC (93 402 94 44), l’Oficina de Gestió d’Incidències ha reforçat l’atenció telefònica als ciutadans que plantegen problemes de convivència, per tal de gestionar les necessitats del veïnat durant aquesta emergència sanitària, i ha incorporat també el sistema de videotrucades tant per atendre com per resoldre conflictes. Després de rebre la sol·licitud, el servei de la Unitat de Convivència que millor s’adapta a la gestió del conflicte plantejat contacta amb els sol·licitants i requerits, i proposa l’actuació més adient.

Durant l’any 2020, l’OGI va rebre 31.794 incidències —10.000 més que l’any anterior—, en major nombre els mesos d’estiu: 12.973, en l’àmbit de les comunitats de veïns; 12.091, relacionades amb l’espai públic; 6.672, per activitats d’establiments, i 58, per altres conceptes. El 52 % dels conflictes denunciats es van produir en horari diürn, de 8 a 21 hores, i el 48 % restant de nit. Els més habituals han estat les molèsties per sorolls procedents d’habitatges, de la via pública i d’establiments. La resta de queixes fan referència a problemes entre veïns, molèsties per animals, ocupacions il·legals d’habitatges i consum d’alcohol a la via pública, entre d’altres.

L’Oficina de Gestió d’Incidències va efectuar l’any passat un total de 24.460 trucades a veïns per acompanyar-los en tot aquest procés d’incidències relacionades amb el confinament, oferint-los diferents eines per a la resolució de conflictes: servei de mediació, intervenció de la Guàrdia Urbana, mesures de contenció i acompanyament emocional, entre d’altres.

A més, el 2020 es va reforçar el servei d’agents cívics, que va incrementar fins a 73.748 les seves actuacions a l’espai públic. L’equip fix de deu agents cívics que treballa durant tot l’any es va ampliar amb un total de sis agents més durant sis mesos, i s’hi van incorporar durant nou mesos deu auxiliars tècnics de convivència per mitjà d’un pla ocupacional. El servei va comptar també durant un temps amb el suport de vuit treballadors de les zones AIRE d’aparcament regulat.

A les habituals actuacions dels agents cívics relacionades amb l’aplicació de l’Ordenança municipal de convivència i civisme, s’hi van afegir les tasques vinculades a la Covid-19, amb diverses accions informatives i preventives a la ciutadania sobre manteniment de la distància de seguretat, neteja de mans, ús de mascaretes i informació sobre el confinament. També van col·laborar en tasques relacionades amb la mobilitat (talls de carrers, campanyes de control de patinets i motocicletes, sortida i entrada d’escoles…) i els cribratges i campanyes de vacunació realitzats per l’ICS.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Estudiaran l’ampliació de l’Hospital Clínic

Notícia següent

Amposta rep el segell de Cicloturisme i promociona la bicicleta

Notícies relacionades