Dilluns, 2 de desembre de 2024
És notícia

L’Hospitalet estrena un visor de dades interactiu de l’activitat turística

Avatar photo

El Sistema d’Intel·ligència Turística de L’Hospitalet permetrà prendre decisions estratègiques sobre el futur del sector a la ciutat

L’Ajuntament estrena el Sistema d’Intel·ligència Turística de L’Hospitalet (SIT L’H), un visor de dades interactiu amb indicadors de l’activitat turística de L’Hospitalet. El projecte, cofinançat per la Diputació de Barcelona, permet obtenir dades dels últims anys sobre el perfil del turista, de la mobilitat dels visitants, del nivell d’ocupació d’allotjaments, del nombre d’activitats i visitants a congressos i fires, de les iniciatives sostenibles dels allotjaments i de l’activitat esportiva de la ciutat, entre d’altres.

L’eina digital, que ja es pot consultar al web de Turisme de L’Hospitalet a l’apartat “Visor de dades turístiques”, permet una visualització de dades amb diferents nivells de detall i per a diferents tipus d’usuaris. D’aquesta manera, per una banda, es converteix en un quadre de comandament que permet tant a l’Ajuntament com al sector turístic de la ciutat prendre decisions estratègiques sobre el futur del turisme a L’Hospitalet, amb dades actualitzades; i, per una altra banda, és una plataforma de dades oberta a l’abast de la ciutadania. 

 

Es tracta d’un visor dissenyat a mida per a L’Hospitalet, amb capes de dades inèdites, com la gastronomia i el turisme esportiu, i que, progressivament, incorporarà noves capes —com la cultura— i nous indicadors, amb la voluntat de treballar per una destinació turística integral i sostenible en el temps.

El visor inclou diverses fonts d’informació. Així, les dades provenen de fonts pròpies de l’Ajuntament; de LABturisme, de la Diputació de Barcelona, a partir de dades de l’Observatori del Turisme de Barcelona (OTB); de l’Institut Nacional d’Estadística (INE); del Gremi d’Hotels de Barcelona, i de La Farga i Fira de Barcelona.

 

L’Hospitalet és actualment un destí turístic de negocis i esportiu, amb 31 allotjaments turístics i 5.024 places turístiques. En els darrers anys, l’Ajuntament ha reforçat la seva aposta pel turisme com una activitat econòmica rellevant, amb la creació d’una nova estratègia de gestió i promoció turística, que inclou també la necessària transformació digital per a enfortir la competitivitat de la destinació i les seves empreses. 

En aquesta línia, durant el 2021 es va realitzar una auditoria de l’estat de gestió de dades i coneixement turístic del municipi amb fons propis de l’Ajuntament, que ha derivat en aquesta eina interactiva de gestió i consulta ciutadana.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Desmantellen a Salou i Vila-seca un important punt de distribució de droga

Notícia següent

Alerta sanitària a Catalunya per una farina contaminada per fongs

Notícies relacionades