Diumenge, 29 de juny de 2025
És notícia

L’Escola de Noves Oportunitats de Viladecans lliura els diplomes de fi de curs a 85 alumnes

Avatar photo
El programa té l’objectiu de crear un lloc d’igualtat i equitat per reprendre els estudis, amb un acompanyament personalitzat i una formació adaptada als interessos i necessitats de cadascun

L’alcaldessa Olga Morales, la tinenta d’alcaldessa de Formació i Ocupació, Rosa Cañisá, i la tinenta d’alcaldessa d’Educació, Irene Reus, han lliurat els diplomes i medalles d’aprofitament del curs 2024-2025 a 85 estudiants de l’Escola de Noves Oportunitats (ENO). L’acte s´ha celebrat avui a Can Calderon. Ha estat una jornada plena d’emoció, que ha tancat un curs intens i transformador en què, segons ha explicat l’alcaldessa, els joves “han hagut de vèncer dificultats personals, socials i acadèmiques”.

Olga Morales ha dedicat unes paraules d’agraïment, amb les quals ha remarcat “l’esforç, la dedicació i les ganes de superar-se que ha demostrat l’alumnat per arribar fins aquí i obtenir aquesta acreditació”. L’alcaldessa ha valorat el que significa l’Escola de Noves Oportunitats: “A l’Ajuntament tenim molt clar que no volem deixar ningú enrere, i per això treballem i continuarem treballant perquè tothom tingui accés a noves oportunitats i pugui assolir l’èxit formatiu”, ha explicat.

L’ENO és una iniciativa impulsada per l’Ajuntament i adreçada a joves d’entre 16 i 24 anys que han abandonat o quedat fora del sistema educatiu. El programa té l’objectiu de crear un lloc d’igualtat i equitat on aquests joves puguin reprendre els seus estudis i perseguir els seus objectius amb un acompanyament personalitzat i una formació adaptada als interessos i necessitats de cadascun.

L’oferta formativa de l’Escola de Noves Oportunitats inclou itineraris educatius i formatius basats en metodologies pedagògiques innovadores, entorns d’aprenentatge flexibles i modulars, i enfocaments centrats en la diversitat per garantir l’èxit educatiu i laboral. Entre les tècniques educatives destaquen la metodologia STEAM, centrada en el desenvolupament pràctic d’habilitats científiques a través de projectes, i l’ENO-LAB, un programa de formació en fabricació digital que permet als joves explorar àmbits com la tecnologia i la robòtica.

En la seva quarta edició el programa ha brindat una nova oportunitat a 85 nois i noies, reafirmant-se com a una eina fonamental de transformació educativa i social a la ciutat. Ja són prop de 400 els joves que s’han sumat al programa.

Álvaro Montero, integrador social, ha destacat la importància que va tenir per a ell l’assignatura de Gestió Emocional, que el va fer entendre que “els nostres límits arriben fins on nosaltres ens els posem”, i ha conclòs que és clau per a tots els alumnes del programa.

Franco De Angelis, exalumne d’ENO, ha afirmat que el programa li va brindar una nova oportunitat en arribar al país i va remarcar que “el més important per saber quina és la direcció que vols prendre és l’autoconeixement”. Ha animat tots els estudiants a fer-se preguntes i no tenir por de provar coses noves. El seu objectiu és continuar formant-se professionalment.

L’acte ha comptat amb una taula rodona, que ha debatut, sota el títol “GAME OVER, toca pujar de nivell!”, sobre el món dels videojocs. També s´ha fet una dinàmica per fomentar la participació activa i la reflexió, i donar veu als alumnes. Alguns d’ells han compartit les seves experiències, que han posat de manifest com l’ENO ha significat un abans i un després en les seves trajectòries personals. La jornada ha finalitzat amb un joc interactiu (un Kahoot) dirigit pel docent de Programes de Formació i Inserció (PFI) Álex Arroyo, del mòdul d’Informàtica, que els alumnes havien dissenyat especialment per a la clausura com a pràctica a l’aula.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Espanya prepara l’evacuació de turistes espanyols atrapats a Israel

Notícia següent
Burkini

Es llança a una piscina de Lleida amb ‘burkini’ i l’han de rescatar perquè no sabia nedar

Notícies relacionades