L'ATM habilitarà una T-mobilitat en format cartró abans d'acabar l'any

14 de setembre de 2023 a les 13:11h

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha anunciat aquest dijous que abans de finalitzar l'any posarà en servei una T-mobilitat en format cartró per als títols integrats T-usual, T-casual, familiar i grup. La targeta de cartró tindrà un cost de mig euro que caldrà abonar el primer cop i serà recarregable. La principal diferència amb el suport plàstic i digital és que l'usuari no s'haurà d'identificar -excepte en la T-usual, on quedarà imprès el DNI- i en cas de pèrdua o robatori no podrà recuperar el saldo de viatges pendents. La substitució dels títols actuals de cartró magnètics pels nous només de cartró s'anirà fent de manera automàtica a través de les màquines autovenda, tot i que encara es desconeix a partir de quina data.

El director general de l'ATM, Pere Torres, ha explicat que la versió en cartró de la T-mobilitat, que serà anònima en no requerir registre a l'ATM, ha estat prevista "sempre" i que està pensada perquè els usuaris esporàdics no arribin a una estació i no es trobin en una "situació d'indefensió" en no estar donats d'alta a la T-mobilitat i no disposar de l'app ni la targeta de plàstic.

D'altra banda, els títols de cartró sense la banda magnètica ja no caldrà passar-los per la ranura dels torns sinó pel lector per on ja es passen les targetes de plàstic i l'app.

Sobre l'autor
Redacció
Redacció
Veure biografia
El més llegit