L'Ajuntament de Sabadell proposarà al Govern un traçat soterrat per a la ronda Nord, segons ha avançat el 'Diari de Sabadell' i ha confirmat l'ACN de fonts municipals. El consistori vallesà vol que la futura carretera –que ha d'unir Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès- transcorri sota terra pel seu terme municipal amb dos túnels de dos carrils per sentit.
Els túnels tindrien uns sis quilòmetres de longitud, es farien utilitzant una tècnica similar a la de l'ampliació d'FGC i anirien des del Parc Agrari –al límit del terme municipal- fins a la carretera de Prats de Lluçanès, on connectaria amb l'actual ronda Oest. El traçat és una "proposta de màxims" i una "primera aproximació" del Departament d'Urbanisme de Sabadell.
El govern municipal liderat per Marta Farrés ha encarregat un estudi a una enginyeria per conèixer la viabilitat econòmica i tècnica del projecte per a la ronda Nord. "Tot el que sigui possible ha d'anar soterrat. Serà una ronda, no un carrer o un carril bici. Un carril per banda seria quedar-nos com fins ara i no podem gastar per gastar", ha comentat Farrés en declaracions al 'Diari de Sabadell'.
Segons el consistori de la cocapital del Vallès Occidental, aquest projecte sota terra evita molèsties als veïns i redueix l'impacte paisatgístic, però també és més costós: entre 90 i 100 milions d'euros, que podria ser de més de 200 MEUR si se suma el traçat fins a Terrassa.