L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès completa l’inventari de l’arxiu documental d’Albert Lázaro

Avatar photo

El cronista de Cerdanyola va cedir el seu Fons documental a l’Ajuntament de Cerdanyola perquè pogués ser utilitzat per tota aquella persona que volgués tenir-ne accés

L’inventari realitzat conjuntament per l’Ajuntament i l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió Documental de la UAB és una classificació professional des del punt de vista tècnic dels 1.631 documents que formen l’arxiu que Albert Lázaro va cedir en el seu testament a l’Ajuntament de Cerdanyola.

El dimarts 31 d’octubre, l’alcalde, Carlos Cordón, va lliurar l’inventari del fons documental a la família Lázaro (la seva vídua Adolfina Tàpies, el seu fill Jesús Lázaro, i la seva jove Carolina Albiñana) en una trobada en la qual també van participar Enric Senabre, exregidor, Pilar Adell, regidora de Museus i Arxiu Històric, Miquel Sánchez i Juan Antonio Hidalgo, historiador i periodista respectivament i marmessors testamentaris de Lázaro, Santiago Costa, coordinador general de l’Ajuntament, i Miquel Morales, cap tècnic de Tecnologies i Sistemes d’Informació. Tots van mostrar-se satisfets pel treball realitzat, un primer pas necessari per posar ordre al fons documental de Lázaro i que aquest pugui acabar sent consultat per la ciutadania. Carlos Cordón va mostrar la seva complaença per la tasca realitzada sense oblidar que “cal continuar treballant per reobrir Ca n’Ortadó com a seu del Museu d’Història de Cerdanyola fins al 2010”. Pilar Adell, per la seva part, va mostrar la voluntat del govern perquè “l’arxiu històric de la ciutat sigui un fet doncs Cerdanyola s’ho mereix”.

El fill de Lázaro va recordar que l’Albert va treballar durant dècades per crear un arxiu format per milers de documents rescatats i que fan referència a més de cent anys de la història de Cerdanyola. Fer la relació exhaustiva d’aquest arxiu no ha estat una feina fàcil “però ha estat el punt d’inflexió per seguir treballant en aquesta mateixa línia amb altres fons documentals i poder fer-les accessibles a la ciutadania”, destaca el coordinador general de l’Ajuntament, Santiago Costa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Concòrdia convoca un debat d’Estat al Consell General sobre la crisi de l’habitatge

Notícia següent

Nou pas per impulsar l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona

Notícies relacionades