Dijous, 5 de desembre de 2024
És notícia

L’Ajuntament de Barcelona triplica els recursos dedicats a la inspecció del servei de neteja i recollida de residus a la ciutat

Avatar photo

Es passarà de les 600 inspeccions setmanals que es fan ara, fins a les 1.800 amb l’objectiu de garantir que es desenvolupen tots els serveis del contracte de neteja

L’Ajuntament de Barcelona triplicarà els pròxims mesos els recursos dedicats a la inspecció  del servei de neteja i recollida de residus i passarà de les 600 inspeccions setmanals del servei actuals fins a les 1.800 que inclouran sanció en cas que es detecti algun incompliment del servei.

S’inicia ara la tramitació d’aquest reforç que permetrà augmentar el pressupost dels 1,2 milions d’euros anuals actuals fins als 2,2 milions. Es farà un salt qualitatiu tecnològic per poder automatitzar molts processos i així poder tenir una gestió d’incidències pràcticament a temps real i per tant poder detectar qualsevol disfunció en la prestació del servei. Un centenar de persones treballaran en tasques d’inspecció en tots els torns.

 

Fins ara la inspecció del contracte s’havia fet, principalment, des del vessant informatiu cap a les empreses, amb l’objectiu de compartir el màxim d’informació i així poder fer els ajustos necessaris i millorar el servei els primers mesos de contracte. Ara però, el període d’implementació es dona per finalitzat i les tasques d’inspecció comportaran la corresponent sanció en cas que es detecti un incompliment. Aquestes sancions van des dels 400€ fins a 5 incompliments mensuals fins als 2.400 euros a partir de 16 incompliments mensuals.

Es seguiran especialment aquells incompliments que tenen una afectació directa en l’estat de l’espai públic com poden ser els canvis de servei no informats, la modificació del nombre de persones de cada equip o la presència de contenidors plens o desbordats, per exemple.

 

L’objectiu d’augmentar el control és que millori la qualitat del servei i asseguri la màxima prestació del contracte i es farà conjuntament amb altres reforços que es posaran en marxa de forma immediata amb l’objectiu d’actuar amb la màxima rapidesa quan es detecta un desajust de servei.

Aquestes han estat els principals acords als quals ha arribat l’alcalde Jaume Collboni amb les quatre empreses concessionàries dels serveis de neteja i recollida de residus. Collboni s’ha trobat amb representants de Fomento-Medio Ambiente, de CLD, de Valoriza i d’Urbaser per poder establir les prioritats i els passos a seguir en la consolidació del contracte de neteja de la ciutat. Collboni ha estat acompanyat en aquesta trobada de la primera tinenta d’alcaldia, Laia Bonet, i del tercer tinent d’alcaldia, Albert Batlle.

 

Intervenció ràpida als barris

Les brigades de barri orientaran a partir d’ara l’activitat a atendre avisos i peticions de neteja que faci la ciutadania. D’aquesta manera es podran detectar i solucionar molt ràpidament desajustos que es puguin produir fruit de diferents casuístiques. En total aquest servei es reforça amb 9 equips, 18 persones, que se sumen a les 50 que ja conformen el servei.

L’objectiu en aquest cas és poder solucionar qualsevol problema que pugui sorgir de forma ràpida i efectiva i atendre la diversitat d’usos que poden tenir els diferents espais de la ciutat durant tot l’any.

 

De fet, aquestes últimes setmanes s’han començat a implementar ja alguns reforços per poder adaptar el servei a les dinàmiques de l’època estival i tenir un servei flexible i polivalent que cobreixi les necessitats de cada moment. Les principals mesures són:

  • Més neteja on es concentren més persones com poden ser els espais d’estada als barris, les places i els parcs i jardins d’arreu de la ciutat. 21 equips i 37 persones se sumen als equips ordinaris per desenvolupar aquestes tasques.
  • Neteja a la zona litoral i les platges amb un total de 51 persones distribuïdes en 29 equips de treball en torn de matí, tarda i nit que condicionen les platges i l’espai de passeig fins al 30 de setembre.
  • Per evitar els inconvenients que genera l’acumulació de residus a les zones de contenidors, s’ha ampliat el nombre d’operaris i operàries que en netegen els voltants, són un total de 13 equips i 21 persones.
  • I finalment, també s’amplia l’ús d’aigua freàtica al carrers, amb 14 equips i 18 persones.

Aquest reforç del servei, per tant, el conformaran 57 equips i 94 persones, a més de les destinades específicament a la zona de les platges.

 

Millores introduïdes durant la fase de desplegament

El contracte de neteja i recollida de residus es va iniciar en 5 districtes el mes de març de l’any passat i en els altres 5, el mes de setembre. Des de l’inici del servei ja s’han reforçat alguns aspectes com la neteja dels contenidors, el fregat de paviments, el buidat de papereres, les noves ubicacions i distribució de contenidors i també l’augment de l’aigua en les tasques de neteja dels carrers.

A més també s’ha intensificat la comunicació cap a la ciutadania per evitar l’abandonament de residus i el mal ús de contenidors i també s’ha reforçat l’equip informatiu per a comerços i entitats dels barris.

El contracte de neteja de Barcelona compta amb un total de 4.400 treballadors i treballadores i un import de gairebé 300 milions d’euros anuals. També compta amb una de les flotes més avançades tecnològicament parlant dins el sector i amb el 66% de la flota de vehicles electrificada.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Lleida vol avançar en la modernització del canal de Pinyana

Notícia següent

Un jove de 25 anys mata la dona que l’havia acollit a casa

Notícies relacionades