L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha aprovat intensificar les mesures en estat d’excepcionalitat per sequera als 202 municipis que s’abasteixen del sistema Ter-Llobregat, tenint en compte que les reserves embassades segueixen reduint-se i acostant-se més ràpidament del previst a nivells que implicarien riscos de desabastement.
A proposta del govern de la Generalitat s’estableix un nou escenari no contemplat en el Pla de Sequera, la preemergència, per aplicar mesures transitòries i d’adaptació de forma consensuada abans d’arribar a la declaració efectiva d’emergència.
A partir d’ara, tal com s’estableix a la Resolució de l’ACA publicada ahir al DOGC i que avui entra en vigor, entre d’altres mesures es rebaixa la dotació màxima d’aigua per a l’abastiment del tots els municipis del sistema Ter-llobregat.
En el cas de Sant Cugat, la dotació màxima era de 240 litres per habitant i dia (fase excepcionalitat) i ara passarà als 210 litres per habitant i dia (fase preemergència). El límit de 210 litres es començarà a aplicar amb les dades de consum del mes de desembre.
Sant Cugat redueix un 10% el consum d’aigua
Des de l’inici de la fase d’excepcionalitat, al març d’aquest any 2023, Sant Cugat ha aconseguit reduir un 10,3% el consum d’aigua al municipi si es compara amb el mateix període de 2022.
Concretament s’ha passat d’una mitjana de 242,7 litres habitant i dia (10 mesos: del març al novembre del 2022) als 217,6 litres (10 mesos: del març –inici fase excepcionalitat- al novembre 2023).
Dotació d’aigua habitant/dia
Sant Cugat ha complert amb les dotacions màximes de consum d’aigua. En el període d’excepcionalitat s’ha situat sempre per sota del límit de 240 litres habitant i dia (límit establert pel Pla de Sequera municipal aprovat per l’ACA).
La darrera dotació (mes d’octubre del 2023) ha estat de 231 litres habitant/dia. La previsió assenyala que aquest consum es reduirà sensiblement aquest mes de novembre fins a situar-se entre els 210 i 215 litres habitant/dia.
A partir del mes de desembre la dotació màxima que estableix l’estat preemergència serà de 210 litres habitant/dia i, per tant, a Sant Cugat caldrà seguir reduint el consum. Cal tenir en compte que al desembre de l’any 2022 el consum a Sant Cugat es va situar als 189 litres.