El govern municipal de Barcelona preveu finalitzar el desplegament de la nova xarxa de bus de Barcelona en dues subfases, una primera a la tardor d'aquest 2017 i la segona a la tardor del 2018. Així, la capital catalana passarà a tenir un total de 97 línies d’autobús que estaran dividides en tres nivells: Nova Xarxa de Bus, línies convencionals o complementàries i busos de barri. En aquesta darrera fase de desplegament de la xarxa suposarà la posada en marxa de dotze noves línies d'autobús, concretament quatre a la propera tardor i vuit a la tardor de l'any que ve, que s'afegiran a les setze línies que ja funcionen actualment. L'Ajuntament apunta que la nova xarxa permetrà una millor connectivitat i intermodalitat amb la resta de transport públic i que amb aquests canvis el 95% de la població passarà a disposar d’un servei de bus d’altes prestacions a menys de 300 metres de casa. amb major connectivitat i millor intermodalitat amb la resta de transport públic.
El desplegament final de la Nova Xarxa de Bus també implicarà canvis en les línies convencionals o complementàries i en els busos de barri de la ciutat. La xarxa final d’autobusos de Barcelona passarà a comptar amb un total de 43 línies convencionals o complementàries, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 modificaran el seu traçat.Les noves línies que entraran en funcionament a partir de la tardor són la V5 (el seu trajecte va de de la Mare de Déu del Port a Pedralbes), la V29 (Fòrum-Roquetes), la V31 (Mar Bella-Trinitat Nova) i la D40 (Plaça Espanya - Roquetes). I a la tardor del 2018 es desplegarà l'H2 (Avinguda Esplugues - Trinitat Nova), la V1 (Gran Via de l'Hospitalet- Avinguda d'Esplugues), la V9 (Avinguda Paral·lel - Sarrià), la V19 (Barceloneta-Alfonso Comín), la V23 (Poblenou - Can Marcet), la V25 (Poblenou - Horta), la V33 (Fòrum - Santa Coloma) i la D50 (Ciutat Meridiana - Plaça Catalunya).El desplegament d’aquesta nova fase implicarà modificacions en línies ja existents. Així, abans de finalitzar el 2018, s’actuarà sobre 8 línies de la Nova Xarxa de Bus que inclouran variacions de traçat.La resta de línies mantindran el seu traçat habitual. Totes les noves línies seguiran oferint freqüències de pas d’entre 5 i 8 minuts en dia feiner. Amb el desplegament final es passarà a cobrir el 65% del territori de la ciutat amb línies de la Nova Xarxa de Bus i s’arribarà al 95% de la població que passarà a disposar d’un servei de busos d’altes prestacions, segons apunta l'Ajuntament.El desplegament final de la Nova Xarxa de Bus també implicarà canvis en les línies convencionals o complementàries i en els busos de barri de la ciutat. La xarxa final d’autobusos de Barcelona passarà a comptar amb un total de 43 línies convencionals o complementàries, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 modificaran el seu traçat.A banda, 13 línies convencionals o complementàries seran substituïdes per la Nova Xarxa de Bus. Seran la 20, 26, 32, 36, 37, 40, 41, 45, 51, 57, 66, 92 i 143. En relació als busos de barri, la xarxa definitiva disposarà d’un total de 26 línies de proximitat, 22 de les quals mantindran el seu recorregut actual, una modificarà el seu itinerari i tres més seran de nova creació.
