La nova Oficina d’Entitats de L’Hospitalet ha atès 142 consultes des de la seva obertura el 17 d’abril d’aquest any. Aquest servei municipal, ubicat a la planta baixa de Ca n’Arús, compleix una demanda històrica sorgida a la primera edició del Congrés d’Entitats el novembre del 2018.
L’Oficina és un servei presencial i virtual, que actua de centre neuràlgic de referència en el suport a les entitats, tot i que part de les seves formacions i assessoraments es faran de manera descentralitzada arreu la ciutat. Dona servei a les més de 700 entitats actives de la ciutat i neix amb l’objectiu de fomentar el sector associatiu de la ciutat i dotar-lo de recursos per fer front als reptes socials i associatius actuals.
Aquest nou servei ofereix informació i assessoraments personalitzats a les entitats amb l’objectiu de dinamitzar i enfortir el treball de les associacions del municipi i promoure els valors de la participació com a motor de transformació. I també ajuda a la creació de noves entitats, responent a les noves realitats que emergeixen en el món de l’associacionisme.
Disposa d’una oferta formativa semestral amb cursos especialment dissenyats pel teixit associatiu de la ciutat amb l’objectiu d’impulsar-ne l’autonomia i la capacitat de millora. Els seus membres poden formar-se gratuïtament sobre temes de gestió de les entitats, sobre la importància de la comunicació i les xarxes socials, sobre igualtat de gènere en el món associatiu i sobre transparència, entre d’altres.
Totes les entitats i ciutadans que vulguin fer alguna consulta relacionada amb l’àmbit associatiu, poden acudir presencialment a l’Oficina, els matins de dimarts a divendres de 10 a 14 hores i les tardes de dimarts i dimecres de 16 a 19 hores. També hi poden contactar al telèfon 660 40 87 43 o a través del correu [email protected].