La intel·ligència aplicada al màrqueting o les grans aliances amb ciutats com Londres o Nova York amb la cultura i la creativitat com a fil conductor són algunes de les accions dels pròxims mesos.
En aquest context, la promoció serà selectiva per anar a buscar els clients que interessen a la ciutat i a la destinació, és a dir, visitants d’alt valor, amb capacitat de despesa i motivats per la cultura, la gastronomia i el comerç.
Amb aquesta estratègia, Turisme de Barcelona pretén “posar les persones al centre” en el nou relat de Barcelona com una ciutat puntera en diverses disciplines. Així mateix, vol utilitzar la tecnologia com a eina imprescindible per “excel·lir” en un turisme “de qualitat”.
En paral·lel, el consorci també iniciarà un procés de digitalització gràcies als fons europeus i centrarà les seves accions en la sostenibilitat. Amb tot, l’objectiu és mostrar la capacitat de renovació i innovació del sector turístic com a resposta a les grans crisi i als reptes que planteja la ciutat.
A l’acte hi ha intervingut el president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres; la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro; la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca; el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé.
En la seva intervenció, el president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona ha destacat l’atractiu de la ciutat i ha reclamat “suport”. “És el moment que la Generalitat inverteixi en Barcelona i que Barcelona sigui generosa amb el territori”, ha afirmat.