La ‘Nit del Turisme de Barcelona’ reivindica la importància del sector

Agents empresarials s'han reunit amb l’objectiu de mostrar la “fortalesa” d’un sector “estratègic”

La ‘Nit del Turisme de Barcelona’ ha reunit aquest dimecres agents empresarials per reivindicar la importància i la capacitat d’embranzida del sector després de l’embat de la crisi. Sota el lema ‘Barcelona aixeca el vol’, aquest ha estat el primer esdeveniment de caràcter social organitzat per Turisme de Barcelona després de la pandèmia. L’objectiu ha estat mostrar la “fortalesa” d’un sector “estratègic” per a la ciutat, així com fer un reconeixement a tots els actors que han contribuït a superar la crisi del sector. L’esdeveniment ha comptat amb més de 400 persones de sectors relacionats amb el turisme, des d’agències de viatges fins a hotelers, restauració, comerç, així com representants del món cultural, esportiu i l’entreteniment.
A l’acte s’ha fet una radiografia del moment actual del turisme després de la pandèmia i en el context de la ciutat i s’han explicat els principals reptes i les línies traçades per encarar els pròxims anys des d’una concepció de la promoció i projecció de la ciutat d’acord amb la col·laboració públic –privada.
La ‘Nit del Turisme’ ha estat un homenatge a tot el sector i ha acollit l’explicació de l’estratègia de Turisme de Barcelona per ressituar la ciutat amb un nou discurs que posi en valor els atributs que es volen transmetre sobre la ciutat. L’entitat considera que el futur implica treballar amb nous continguts i nous relats amb relació a temàtiques que diferencien Barcelona d’altres destinacions, com la Barcelona científica i tecnològica, la Barcelona literària o les indústries creatives.

La intel·ligència aplicada al màrqueting o les grans aliances amb ciutats com Londres o Nova York amb la cultura i la creativitat com a fil conductor són algunes de les accions dels pròxims mesos.

En aquest context, la promoció serà selectiva per anar a buscar els clients que interessen a la ciutat i a la destinació, és a dir, visitants d’alt valor, amb capacitat de despesa i motivats per la cultura, la gastronomia i el comerç.

Amb aquesta estratègia, Turisme de Barcelona pretén “posar les persones al centre” en el nou relat de Barcelona com una ciutat puntera en diverses disciplines. Així mateix, vol utilitzar la tecnologia com a eina imprescindible per “excel·lir” en un turisme “de qualitat”.

En paral·lel, el consorci també iniciarà un procés de digitalització gràcies als fons europeus i centrarà les seves accions en la sostenibilitat. Amb tot, l’objectiu és mostrar la capacitat de renovació i innovació del sector turístic com a resposta a les grans crisi i als reptes que planteja la ciutat.

A l’acte hi ha intervingut el president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, Eduard Torres; la directora general de Turisme de Barcelona, Marian Muro; la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca; el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé.

En la seva intervenció, el president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona ha destacat l’atractiu de la ciutat i ha reclamat “suport”. “És el moment que la Generalitat inverteixi en Barcelona i que Barcelona sigui generosa amb el territori”, ha afirmat.