La fiscalia demana l'internament de sis menors pels aldarulls de dissabte i mesures per a 29 més

Els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana han detingut 130 persones pels incidents a Barcelona, mentre 89 menors passaran o ja han passat a disposició judicial aquesta setmana

26 d'octubre de 2026 a les 19:18h

La fiscalia ha demanat l’internament de sis dels menors detinguts pels aldarulls de dissabte al vespre a la ciutat. A més, ha sol·licitat 29 mesures de llibertat vigilada que inclouen la prohibició d’assistir a reunions o manifestacions i d’apropar-s’hi a menys de 1.000 metres.

Segons ha informat el ministeri públic, 89 menors han passat o passaran a disposició aquesta setmana. Diumenge ho van fer 43, i la resta han quedat en llibertat a l’espera de comparèixer al llarg de la setmana, a raó de 8 o 10 cada dia.

Mesures també per als majors d’edat

Pel que fa als majors d’edat, la fiscalia no ha demanat la mesura de presó provisional, però sí la prohibició d’acudir a manifestacions o concentracions. El ministeri públic ha advertit que, si aquesta limitació s’incompleix, reclamarà la presó provisional.

130 detinguts pels incidents a Barcelona

Els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana han detingut un total de 130 persones relacionades amb els incidents de dissabte a la capital catalana.

La policia ha detallat que, dels arrestats, 123 són homes —49 majors d’edat i 74 menors— i 7 són dones, dues de les quals menors. Una quarantena dels detinguts majors d’edat han passat aquest dilluns a disposició judicial.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara