Dissabte, 18 de gener de 2025
És notícia

La Crida de la Festa Major de Les Santes de Mataró s’omple d’efemèrides

Avatar photo

Els 40 anys del Desvetllament Bellugós i els 175 anys del Tren són alguns dels aniversaris més destacats d'enguany a Mataró

L’alcalde de Mataró, David Bote, ha presidit la Crida de Festa Major des del balcó de l’Ajuntament. Després del so del coet volador, cap a les 19.45 h, ha començat el Cap a la Crida amb les comparses institucionals fent camí cap a l’Ajuntament.

En el discurs de la Crida de Les Santes, l’alcalde ha fet un especial esment al 40è aniversari del Desvetllament Bellugós, que amb la música del Bequetero i el “i 15!”, s’ha convertit en un acte genuí de Mataró que traspassa fronteres.

També ha recordat altres efemèrides del 2023 com el 175è aniversari de la Missa de Glòria de Mossèn Blanch i del primer Tren Barcelona-Mataró de la península així com dels 25 del monument de la Laia l’Arquera i els 25 també, del Nan Miquel Biada. De fet, aquest nan ha tingut un especial protagonisme amb un discurs des del balcó.

Com sempre, ha finalitzat la seva intervenció amb el tradicional “Glòria a Les Santes!”. La traca ha donat llavors inici als balls de les diferents figures, interpretats pels respectius acompanyaments musicals.

La Banda de l’Agrupació Musical del Maresme ha estat la primera a actuar, després han començat els balls de les comparses amb La Rumbeta dels Nans Nous, els Balls dels Nans, el Salt de les Diablesses, el Ball de la Momeroteta, el Ball de la Momerota, el Ball del Dragalió, i el Ball del Drac.

El Ball de l’Àliga ha donat a continuació pas als balls de la Família Robafaves i les esperades dormides, moment en què, ja executats els respectius balls, els portadors tomben les figures per recollir-les al vestíbul de l’Ajuntament: el Ball de Petits, el Ball de Quatre, la dormida de la Toneta i en Maneló, el Ball de Grossos, la dormida de la Geganta, els Balls d’en Robafaves i finalment la dormida d’en Robafaves.

La Crida ha estat retransmesa en directe per Televisió de Mataró i també s’ha pogut seguir en una pantalla gegant ubicada a la plaça de Santa Anna i per les xarxes socials.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
EMT Tarragona

La línia d’autobús L42 donarà servei al complex educatiu durant el mes d’agost.

Notícia següent

Mor apunyalada en ple carrer quan es dirigia a celebrar un aniversari

Notícies relacionades