La primera sessió del pròxim 24 de juliol està centrada en la presentació i anàlisi de l’estudi realitzat per l’ATM i BIMSA, que d’entre un total de cinc possibles escenaris avala la proposta del govern municipal d’unir el Trambaix i el Trambesòs en superfície per la Diagonal, circulant pel centre de l’avinguda, i desplaçant el trànsit rodat als laterals
La resta de sessions, que encara no estan calanderitzades, preveuen analitzar l’impacte de les solucions en l’espai urbà, l’impacte sobre la mobilitat, l’anàlisi cost-benefici i els costos de totes les opcions de gestió. Tot i això, els grups poden proposar la inclusió de noves sessions de la comissió. L’última sessió estaria reservada per a les conclusions.
El president de la comissió, el regidor no adscrit Gerard Ardanuy, espera que el debat en el sí de la comissió sigui “seré, tranquil i constructiu” per tal es pugui “donar llum i informació sobre un projecte estratègic per a la ciutat” i que la decisió sobre el mateix no sigui “a cegues” i sí després d’un debat tècnic intens.
Ardaruy reconeix que en el punt de partida, les diferents opcions polítiques del consistori tenen punts de vista allunyats sobre quina ha de ser la millor solució per a la connectivitat del transport públic. Tot i això, el president de la comissió confia que el debat serveixi per “clarificar” aquestes opcions i “ajudar” al consens.