Diumenge, 20 d'abril de 2025
És notícia

La campanya «T’estimo, Terrassa» aterra als barris

Avatar photo
Aquest dissabte s’iniciarà el primer programa al barri de Vilardell

La campanya «T’estimo, Terrassa» aterra als barris. Així ho han explicat el tinent d’alcalde de Territori i Habitatge, Xavier Cardona; la regidora del districte 2, Lluïsa Melgares; i la regidora d’Obres públiques, Patrimoni i Manteniment urbà, Montserrat Alba; en una roda de premsa que s’ha dut a terme al centre cívic de Vilardell i que també ha comptat amb la presència de la regidora del Districte 1, Meritxell Lluís; la regidora del Districte 4, Laura Rivas, el regidora del Districte 6, Alberto Muñoz; del director de Qualitat de l’Edificació i Rehabilitació de l’Habitatge de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Jordi Sanuy; i dels representants de l’associació veïnal de Vilardell, de l’entitat Dones amb Empenta i de l’entitat Ujaripen.  

La campanya de ciutat «T’estimo, Terrassa» té l’objectiu principal de visibilitzar les accions de millora a la ciutat, així com fomentar la participació i sensibilitzar la ciutadania sobre temes rellevants, i segons ha explicat Cardona: «ara la volem aterrar també als districtes. Per això, ens apropem als barris i plantegem actuacions segons la realitat que ens fan saber els veïns i veïnes. Amb el seu suport, podrem fer accions enfocades a resoldre necessitats específiques. I en aquest sentit, el tinent d’alcalde ha afegit: «el principal valor d’aquest pla és la importància de comptar amb la col·laboració de la ciutadania per identificar les necessitats concretes de cada barri i treballar-les de manera coordinada amb la xarxa veïnal i d’entitats de cada zona»

Així doncs, el barri de Vilardell, al Districte 2, serà el primer barri on es desenvoluparà un programa d’acció específic sota la campanya «T’estimo, Terrassa», que contempla accions per donar resposta als assumptes que més preocupació generen entre el veïnat, amb actuacions d’impacte global de neteja i manteniment, entre d’altres. La primera de les accions es durà a terme el proper dissabte 22 amb una una acció comunitària de neteja i recollida de brutícia al poliesportiu del barri, que comptarà amb personal i material cedit per part d’Eco Equip. A partir de la setmana del 28 de febrer es realitzaran accions de neteja a diferents punts del barri, i també s’executaran tasques de manteniment, com ara la neteja de grafits a façanes, o la neteja de diferents espais verds al voltant dels habitatges.  

La regidora del Districte 2, Lluïsa Melgares, també ha avançat que durant les properes setmanes, s’hi faran accions d’educació ambiental per informar el veïnat sobre reciclatge i gestió de residus; la neteja d’espais verds i parterres; accions de neteja a l’entorn dels habitatges, així com accions més intensives a punts on s’ha detectat més brutícia i es destinaran recursos a una campanya porta a porta amb informadors mediambientals. La regidora ha posat de relleu el procés de col·laboració i compromís amb la ciutadania, «perquè la transformació del barri no depèn només de les institucions, sinó també de la implicació i la participació activa de les persones que hi viuen. Estic convençuda que aquest projecte marcarà un abans i un després per Vilardell». 

Per la seva banda, el director de Qualitat de l’Edificació i Rehabilitació de l’Habitatge de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, Jordi Sanuy, ha parlat sobre els diferents projectes en marxa al barri, entre els quals es troba la rehabilitació i millora de l’eficiència d’alguns habitatges propietat de la Generalitat, que comptaran amb l’ajuda dels fons europeus Next Generation.  

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Torredembarra estrena nova app “Viu La Torre”

Notícia següent
obres-manresa-centre-ciutat

Manresa iniciarà la tercera fase de transformació del centre de la ciutat

Notícies relacionades