Dijous, 25 d'abril de 2024
És notícia

La caiguda del trànsit aeri afecta els pàrquings amb llançadora a l’entorn del Prat

Avatar photo

Algunes empreses registren pèrdues del 90% en la segona onada de la pandèmia

Imatge exterior de les instal·lacions de Pim Pam Pàrquing. ACN.
Les restriccions de la mobilitat provocades per la pandèmia han reduït al mínim el trànsit aeri a l’aeroport del Prat i, de retruc, l’activitat de molts sectors que en depenen. Un d’ells és els dels pàrquings amb servei de llançadora ubicats al seu entorn.
Dues de la mitja dotzena d’empreses consultades, Park and Fly i Pim Pam Parquing, xifren entre un 85% i un 90% la caiguda de l’activitat en aquesta segona onada de la pandèmia. A tall d’exemple, Andrés Sánchez, de Park and Fly, explica que per aquestes dates feien més de 80 trasllats diaris a l’aeroport i que a data d’avui amb prou feines superen la desena. Una caiguda de l’activitat que, com en molts altres sectors, s’ha traduït en ERTOs i molta incertesa respecte el futur.
Els pàrquings amb servei de llançadora han proliferat els darrers anys com una alternativa econòmica i pràctica per als usuaris de l’aeroport del Prat, especialment per a estades de diversos dies. Per un preu molt inferior al del mateix aeroport, aquestes empreses ofereixen estacionament vigilat i el trasllat gratuït a les dues terminals en uns 5 minuts.

Unes empreses que, com és obvi, depenen absolutament de l’aeroport del Prat i que estan patint en primera persona la dràstica reducció del trànsit aeri que durant la primera setmana de noves restriccions va ser de més del 70%.

Una d’aquestes empreses, Park and Fly, que disposa d’un pàrquing per a més de 100 vehicles a Viladecans, a cinc minuts de l’aeroport, ha registrat una caiguda del 85% de l’activitat des que el Govern va decretar el confinament perimetral de Catalunya i les restriccions de la mobilitat els caps de setmana. Andrés Sánchez, un dels seus treballadors, lamenta que les noves restriccions han arribat “quan començaven a recuperar-se una mica”. “En un any normal estaríem fent de mitjana uns 80 trasllats entre setmana a l’aeroport i uns 120 durant el cap de setmana i a dia d’avui superem de poc la desena”, assenyala.

Un escenari similar es viu Pim Pam Pàrquing amb pèrdues del 90% respecte l’any anterior. Els seus responsables expliquen que durant el mes d’agost havien recuperat entre un 40% i un 50% de l’activitat i que amb les noves restriccions han fet “un nou pas enrere”.

La caiguda de l’activitat ha obligat a prescindir de bona part de les plantilles i de la infraestructura de les empreses. Així, per exemple, a Park and Fly 10 dels 14 treballadors estan en ERTO i de cinc furgonetes per fer trasllats n’utilitzen només una. Al seu torn, a Pim Pam Pàrquing hi ha tres dels set treballadors en ERTO. “No hem pogut retallar més la plantilla perquè sinó hauríem de doblar torns”, afegeixen.

Andrés Sánchez explica que els seus clients entre setmana són majoritàriament gent que viatja per negocis i que amb les restriccions de mobilitat i el teletreball s’han reduït a la mínima expressió. Pitjor els va els caps de setmana perquè la prohibició de sortir dels municipis ha fet desaparèixer les persones “que havien perdut la por” i començaven a viatjar de nou.

Amb tot l’hivern per davant i la xifra de contagis encara a l’alça, els responsables d’aquests negocis veuen amb pessimisme el futur i ho fien tot a l’eficàcia de les mesures preses per recuperar una certa normalitat i a l’arribada d’una vacuna.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Les aerolínies deuen 340 MEUR a les agències de viatges

Notícia següent

Detecten un brot de covid-19 amb 138 infectats al centre Villablanca de Reus

Notícies relacionades