L’L5 del metro de Barcelona recupera la normalitat després de les obres

Avatar photo

L’objectiu és haver eliminat el 45% de les vibracions de tota la xarxa

L’Ajuntament de Barcelona espera haver eliminat el 45% de les vibracions de tota la línia de metro amb les obres de l’L5, segons ha dit aquest dilluns la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Laia Bonet. Tot i que aquest és l’objectiu, Bonet ha admès que en els propers dies faran tests per comprovar de manera definitiva en quin grau s’han eliminat les vibracions.

Les obres de la línia blava, que aquest dijous recupera el ple funcionament després de dos mesos de treballs i afectacions a la via, han suposat substituir 12.000 metres cúbics de les pedres petites (balast) que hi havia sota els raïls per 12.000 metres cúbics de formigó, que també esmorteeix les vibracions i, a més, drena millor l’aigua. Les obres han costat 15 MEUR.

Després d’un primer període d’obres que es va fer per Setmana Santa entres les parades de Congrés i Verdaguer i que va fer treballs preparatoris, l’actuació duta a terme els últims dos mesos ha renovat els tres quilòmetres de via que hi ha entre l’estació de La Sagrera i la del Carmel.

Eliminar una molèstia pels veïns

El principal motiu que ha empès l’Ajuntament a renovar aquest tram La Sagrera i El Carmel de la L5 ha estat, a més de renovar els materials de la infraestructura, la voluntat d’eliminar les vibracions que produïa el pas del metro, que suposava una molèstia pels veïns.

Segons ha explicat la regidora de Mobilitat de Barcelona, Laia Bonet, l’objectiu és haver eliminat el 45% de les vibracions de tota la xarxa de metro, que es concentra en aquest sector de la L5. “En els propers dies farem tests i veurem en quin grau ho hem aconseguit”, ha precisat Bonet. Les vibracions es devien a l’antiguitat de la infraestructura, construïda ara fa 60 anys.

12.000 metres cúbics de formigó i 20.000 fixacions anti-vibratòries

La renovació ha consistit principalment a canviar les pedres petites que hi havia entre els raïls (balast) i que havien perdut en gran part la capacitat d’eliminar les vibracions per unes plaques de formigó (12.000 metres cúbics) que han estat situades de la mateixa manera, sota els raïls. Per fer aquest canvi, ha calgut retirar la via que hi havia, posar les plaques i col·locar-hi uns nous raïls.

A més, s’han instal·lat 20.000 fixacions anti-vibratòries per millorar l’esmorteïment de la via.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un avió ple de passatgers s’accidenta amb un camió a l’aeroport del Prat

Notícia següent

Persecució mortal a Sant Adrià: un fugitiu s’estavella contra una rotonda

Notícies relacionades