La Junta de Portaveus de Mollet del Vallès aprova el manifest per al Dia de la Visibilitat Lèsbica

El Consell Nacional LGBTI impulsa una declaració institucional que denuncia la persistència de la lesbofòbia en diversos àmbits socials malgrat els avenços legals

23 d'abril de 2026 a les 14:00h

La Junta de Portaveus ha ratificat el manifest oficial amb motiu del Dia de la Visibilitat Lèsbica, que se celebra aquest diumenge, 26 d’abril. Aquesta declaració institucional, promoguda pel Consell Nacional LGBTI, posa en relleu la necessitat de fer visibles les dones lesbianes per assegurar el respecte dels seus drets i combatre les discriminacions que encara pateixen.

Persistència de la lesbofòbia malgrat els avanços legislatius

El manifest destaca que, tot i els progressos normatius aconseguits, la lesbofòbia continua present en diversos àmbits com ara el treball, la salut, l’habitatge i l’espai públic. A més, assenyala una elevada infradenúncia i una marcada invisibilització tant social com institucional d’aquest col·lectiu.

Acord polític amb abstencions puntuals

L’aprovació del document ha rebut el suport dels grups municipals del PSC, Ara Mollet ERC-EUiA, Mollet en Comú Podem i Junts per Catalunya Mollet. En canvi, els representants del PP i de Vox s’han abstingut durant la votació.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit