Jornada sobre “Descarbonització i Economia Circular al sector Químic i Farmacèutic”

14 de desembre de 2023 a les 13:00h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El Badalona Centre Internacional de Negocis (BCIN) acollirà el pròxim dimarts 26 de setembre la jornada “Descarbonització i economia circular al sector Químic i Farmacèutic” per tractar sobre les oportunitats i els desafiaments que suposa la transició verda per a aquestes empreses amb destacada presència a Badalona. 

Aquesta jornada forma part d’un cicle de jornades dedicades a la descarbonització industrial que s’estan celebrant en diferents municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i que estan organitzades per AEMES Smart (Asociación de Empresas de Movilidad, Entorno Sostenible i Smart), l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l’IREC (Institut de recerca de l’Energia de Catalunya), i la Fundació Empresa i Clima. La jornada compta amb el suport d’AEBALL / UPMBALL (Associació Empresarial i Unió Patronal Metal·lúrgica de l’Hospitalet i el Baix Llobregat), FEDEQUIM (Federació Empresarial Catalana del sector químic) i de l’Ajuntament de Badalona a través de Reactivació Badalona. 

A la jornada, que tindrà lloc entre les 9 i les 11.40 hores es presentaran casos concrets d’experiències i analitzant les dificultats i els avantatges competitius que aporta la descarbonització. En la jornada s’abordarà, entre altres temes, la qüestió de com afectarà la nova Directiva sobre Informes de Sostenibilitat Corporativa (CSRD) i la Taxonomia Verda, que és un tema d’interès per a qualsevol sector. 

La presentació de la jornada comptarà amb les intervencions del primer tinent d’alcalde i regidor de l’Àmbit d’Hisenda i Finances, Recursos Interns i Seguretat de l’Ajuntament de Badalona, Juan Fernández; del director de Desenvolupament Social i Econòmic de l’AMB, Héctor Santcovsky, i del president de la Comissió de Medi Ambient de FedeQuim, Martí Puig. 

A la taula rodona on es presentaran casos d’èxit del sector químic/farmacèutic participaran la directora de la Fundació Empresa i Clima, Elvira Carles; la responsable legal a Fundació Empresa i Clima, Nuria del Pozo; el director general d'IREC; Joan Ramón Morante; la Regulatory Affairs Manager de Lluch Essence, Mar Mulero; el director H2 i Transició Energètica - Sud d'Europa de Carburos Metálicos (Grup Air Products), Hèctor Carbonell;  i la Global Environmental Líder d’Almirall, Joana Martínez Portillo. 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit