El Teatre Plaza de Castelldefels acull el proper dissabte 15 d’abril la representació de l’obra “La infamia” (a les 20 hores). Forma part de la programació estable d’arts escèniques i música i està basada en “Memorias de una infamia” de Lydia Cacho, guanyadora del Harold Pinter Prize for International Writer Of Courage del Regne Unit.
“La infamia” ens explica la història de Lydia Cacho, periodista i activista mexicana que ha lluitat durant tota la seva vida contra la violació dels drets humans. Una dona valenta i compromesa que ha barallat i baralla pels drets de la dona i contra el feminicidi que assola el seu país, i es juga la vida en cadascuna de les seves recerques periodístiques. Durant aquests anys ha desafiat i denunciat mafiosos, polítics o empresaris multimilionaris que ataquen, abusen, compren, violen o assassinen dones, nenes i nens mexicans.
En 2005 va presentar el llibre Els dimonis del Edén, un ampli estudi en el qual denunciava una xarxa internacional de pedofília i explotació sexual de nens i nenes, d’entre quatre i catorze anys d’edat, organitzada des de Cancun per l’empresari hoteler Jean Succar Kuri, que assortia de pornografia infantil altres poderosos empresaris i polítics mexicans i estrangers. Als pocs mesos de la publicació, un dispositiu policial “legal” va segrestar la periodista davant de les seves oficines a Cancun. En aquest moment va arrencar un viatge amb cotxe que va durar més de vint-i-quatre hores en el qual va creuar el país sofrint contínues tortures i amenaces de mort.
Aquesta no és una història local, és una història absolutament universal. En el món, moltes periodistes són segrestades, torturades i assassinades per exercir la seva professió. L’equip que tira endavant l’espectacle està absolutament convençut de la necessitat que aquesta història es conegui i es difongui. S’ha creat a partir del llibre autobiogràfic de Lydia Cacho “Memorias de una infamia”, on es retrata el segrest que va sofrir la periodista i el modus operandi d’un govern còmplice de la corrupció i la violència. A més, va participar en tot el procés creatiu, des de la col·laboració en l’escriptura de la versió teatral a l’assessorament en els assajos.
A l’escenari es combina la narrativa teatral i la cinematogràfica; una càmera segueix en tot moment la protagonista i ofereix a l’espectador un primer pla de l’actriu, perquè l’espectador de forma més immersiva pugui bussejar en l’àmbit psicològic i emocional que proposa l’acció. Gràcies a la pantalla coneixerem la Lydia a través d’una narrativa visual inscrita en el documental i, al mateix temps, podrem reviure amb ella el seu segrest en un pla més cinematogràfic.
Les entrades es poden comprar de forma anticipada a la web Entrapolis.com i a la taquilla del Teatre Plaza una hora abans de la representació.